حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در ارتباط زنده تصویری با رئیس بیمارستان رازی اهواز از آخرین وضعیت بیماران کرونایی این شهرستان و روند درمان آن‌ها مطلع شد.

رئیس بیمارستان رازی اهواز در این گفت‌و‌گو با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماران کرونایی اهواز گفت: تا کنون در خوزستان 652 بیمار در این بیمارستان بستری شده که 250 نفر آنان تاکنون ترخیص و 27 نفر آنان فوت کردند و در حال حاضر 102 نفر در این بیمارستان بستری هستند و وضعیت بیماری کرونا در این بیمارستان روند ثابتی را طی می کند.

کره‌وندی در خصوص وضعیت کادر درمانی بیمارستان رازی اهواز توضیح داد: 2 نفر از کادر درمانی این بیمارستان به ویروس کرونا مبتلا شده و سه نفر دیگر از پرسنل دارای علائمی بودند که درحال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می برند.

وی با بیان این که درحال حاضر از نظر تجهیزات کمبود خاصی وجود ندارد افزود: خوشبختانه با اعمال مدیریت صحیح کمبود پرستار این بیمارستان از طریق دیگر بیمارستان‌های اهواز برطرف شده و در حال حاضر مشکل کمبود پرستار در این بیمارستان وجود ندارد.

رئیس جمهور در این ارتباط زنده خطاب به پزشکان، پرستاران و دیگر کادر درمانی کشور گفت: تلاش، کار و فداکاری شما در تاریخ کشور ثبت شده است و هیچ‌گاه مردم ایران این فداکاری و ایثارگری پزشکان و پرستاران را فراموش نخواهند کرد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: امیدوارم سال جدید برای مردم خوزستان و مرزداران غیور این کشور سال خوبی باشد و این در حالی است که می‌توان با ایستادگی و همراهی همه مردم این شرایط عبور کنیم.

وی عنوان کرد: تلاش می شود با عادی و معمول شدن شرایط کشور از لحاظ ویروس کرونا، به استان خوزستان سفر کنیم و طرح های مهمی که در سال 99 پیش بینی شده را افتتاح کنیم.

سید محمد علوی فوق تخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این ارتباط ویدیوئی عنوان کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که ممکن است در ایام تابستان ویروس حالت تهاجمی‌تری به خود بگیرد.

وی گفت: درحال حاضر کمترین میزان اطلاعات مربوط به این ویروس را در اختیار داریم ولی همواره بررسی ها و تحقیقات به صورت مشترک و جدی با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی در کشور ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.