موکسی توسط شرکت Diligent Robotics مستقر در آستین طراحی شده است و دوره آزمایشی خود را به عنوان دستیار ربات بیمارستانی در یک بیمارستان در تگزاس گذرانده است.

 

از مدتها پیش ربات های موبایل با هوش اجتماعی بالای خود به عنوان یک پاسخ در مورد کمبود مزمن پرستاری در آمریکا مطرح شده اند براساس اعلام دفتر آمار کار ایالات متحده ، تقاضا برای پرستاران در آمریکا از ۲.۷ میلیون در سال ۲۰۱۴ به ۳.۲ میلیون در سال ۲۰۲۴ افزایش می یابد، که این افزایش بسیار چشمگیر است.

سال گذشته ، Diligent Robotics موکسی را که به عنوان یکی از ایده های تغییر سریع نسبت به شرایط فعلی در نظر گرفته می شد به بازار معرفی کرد. در دوره آزمایشی، این ربات در چهار بیمارستان ایالات متحده استفاده شد. آندره تاماز ، مدیرعامل و بنیان گذار Diligent Robotics در این خصوص گفت: "چشم انداز ما بهبود نحوه تفکر افراد در مورد کار خود با دادن وقت بیشتر برای استفاده از مهارت های منحصر به فرد انسانی خود است و در نتیجه ربات ها در این فضا بسیار مهم و یاریگر خواهند بود. ربات موکسی می تواند چشم انداز شرکت ما را به کلی تغییر دهد. "

موکسی یک روبات باهوش اجتماعی است که می تواند به پرستاران کمک کند آن هم بدون اینکه انسان ها احساس ناراحتی کنند. در آزمایش این ربات در تگزاس ربات موکسی برخی از وظایف دشوار مراقبت از بیماران را به شکل کامل به عهده گرفت. این ربات باهوش می تواند به سرعت خود را با شرایط بیماران تطبیق داده و بر همین اساس نیز خدمات رسانی کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.