بر اساس این نظر سنجی تنها ۲۷ درصد کادر بهداشتی انگلیس، برای درمان بیمارانی که به طور قطع به کرونا مبتلا هستند تفکیک ‌می‌شوند. بر همین. اساس ۴۱ درصد از پرستاران و پزشکانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند معتقدند که این مساله به شکل قابل توجهی باعث انتقال و شیوع بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

این نظر سنجی همچنین حاکی است که تنها ۱۴ درصد کادر درمانی انگلیس از کافی بودن وسایل حفاظتی ابراز رضایت می‌کنند؛ ۳۴ درصد به این وسایل لازم دسترسی کافی نداشته و ۲۷ درصد دیگر هم به تجهیزات درست دسترسی ندارند.

پزشکان و پرستاران انگلیسی بارها مراتب اعتراض خود را به کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی در مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا اعلام کرده اما توبیخ و تهدید به اخراج مواجه شده‌اند.

رئیس انجمن پزشکان انگلیس هشدار داده است، نیمی از کادر درمانی این کشور که در خط مقدم برنامه دولت برای مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، از لباس‌های محافظتی برخوردار نیستند.

«رینش پارمر» براساس تحقیقات انجام شده از صدها پزشک در بیش از ۱۵۰ دستگاه بیمارستان انگلیس، ۴۳ درصد آنها از چشم‌بندهای محافظتی برخوردار نیستند. آنها همچنین به ناچار ماسک‌های یکبار مصرف صورت را دوباره استفاده می‌کنند و برای احتیاط در مواجهه با بیماران مبتلا به کرونا، گاهی نفس را در سینه خود حبس می‌کنند.

رئیس انجمن پزشکان انگلیس، وضعیت در بیمارستان‌های این کشور را بشدت هولناک توصیف کرد و افزود: ما اینک نگران از دست دادن همکاران خود در بخش بهداشت و درمان هستیم.

او یادآور شد، تاکنون شماری از پرستاران و پزشکان کارآمد در این کشور به دلیل کمبود تجهیزات محافظتی به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد افراد مبتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است. دانشمندان این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که آمارها در روزهای‌ آینده به اوج خواهد رسید. این در حالی است که ظرفیت بیمارستان‌ها از نظر تجهیزات پزشکی و کادر درمان مناسب نیست.  

رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس پیشتر هشدار داده بود که درمانگاه‌های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها در حال انفجار هستند.

دولت انگلیس در ابتدای شیوع کرونا اعلام کرد که این کشور برای مواجهه با این بحران در آمادگی کامل بسر می‌برد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.