آخرین مهلت ثبت نام وام ودیعه مسکن اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی ۱۲ مهر ماه در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، از آغاز ثبت نام مجدد دریافت تسهیلات ودیعه مسکن از ۱۳ مهر ماه تا ۳۰ مهر ماه بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

پس از آن متقاضیان با ورود به سامانه TEM.MRUD.IR توانستند برای دریافت این تسهیلات نام نویسی کنند.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان دریافت این تسهیلات تا ساعت ۲۴ امشب چهارشنبه ۳۰ مهر می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور اقدام کنند.

طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مستأجران بدون مسکن دارای اجاره نامه رسمی با کد رهگیری می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اقدام ملی مسکن، برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن ثبت نام کنند.

رقم این وام در تهران ۵۰ میلیون، ۸ کلانشهر بالای یک میلیون نفر، ۳۰ میلیون و شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد است که در دو مدل با سررسید یک ساله و ۳ ساله به بانک عامل بازپرداخت می‌شود.

در مدل بازپرداخت یک ساله، مستأجران در مدت این یک سال فقط سود تسهیلات معادل یک دوازدهم را پرداخت می‌کنند که مبلف اقساط ماهانه آن در تهران ۵۴۰ هزار، کلانشهرها ۳۲۰ هزار و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان است؛ اصل وام در پایان یک سال به بانک بازگردانده می‌شود.

در مدل بازپرداخت ۳۶ ماهه نیز اصل و سود وام با نرخ سود ۱۳ درصد مستهلک شده و رقم اقساط ماهانه آن برای وام ۵۰ میلیونی، ۱ میلیون و ۶۶۰ هزار، وام ۳۰ میلیونی ۹۹۶ هزار و ۴۲۹ و وام ۱۵ میلیونی ۴۹۸ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز روز گذشته اعلام کرد اگر برای کسانی که در طرح اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به مستاجران ثبت نام کرده، اما پیامک تایید از سوی معاونت مسکن وزارت راه ارسال نشده است، به سامانه طرح اقدا ملی مراجعه و از وضعیت پرونده درخواست خود مطلع شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.