«محمود واعظی» عصر سه‌شنبه در دیدار «هانس اودو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران درصورتی به تعهدات خود در برجام پایبند است که طرف‌های مقابل هم به آنچه تعهد کرده‌اند، متعهد باشند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به مشارکت آلمان در مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: با اقدامات مخرب و کارشکنی‌های آمریکا حفظ برجام از شکل‌گیری آن سخت‌تر شد و کشورهای باقیمانده در برجام در تعامل با یکدیگر و حمایت جامعه جهانی این توافق بین‌المللی را حفظ کردند.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در صورت پایبندی طرف‌های برجام به تعهدات این توافق‌نامه، به تعهدات برجامی خود بازگردد.

واعظی همچنین با اشاره به بحران‌های متعدد خاورمیانه بر ضرورت اتخاذ روش‌های گفت‌وگو و مذاکره و راه‌حل‌های بدون جنگ برای حل مشکلات و اختلافات تاکید کرد.

«هانس اودو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی و نقش پررنگ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت‌وگوی میان فرهنگ‌ها و کشورها را بسیار مهم توصیف کرده و ابراز امیدواری کرد که در زمان حضور خود در تهران، مناسبات دو کشور گسترش یابد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه، گفت‌وگو را گامی موثر برای برون رفت از چالش‌های موجود دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.