الیوت آبرامز: فشار حداکثری علیه ایران ادامه دارد

«الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، مدعی شد که فشار حداکثری تا تغییر رفتار ایران ادامه می‌یابد «و فرقی نمی‌کند رئیس جمهور آینده چه کسی باشد». 

این مقام آمریکایی در گفت‌وگویی با روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن مدعی شد که «شکست» دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) آینده، «امید آخر ایرانی‌ها» برای پایان یافتن کمپین فشار و تحریم‌های آمریکاست.

آبرامز گفت کشورش برای تهیه بسته تحریمی جدید علیه ایران در ماه جاری (میلادی/اکتبر) آماده می‌شود و سفر اخیرش به کشورهای اروپایی برای بررسی اوضاع مرتبط با ایران بوده است. او گفت که محتوای دیدارهای اخیرش با مقامات بریتانیا و آلمان «بدون اعلام» باقی می‌ماند و «ما هم در ارتباط دائم با متحدانمان هستیم». 

آبرامز در خصوص سناریوهای محتمل در خصوص نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت، برخی در ایران فکر می‌کنند اگر ترامپ ببازد، تحریم‌ها و کمپین فشار آمریکا بر آنان پایان می‌یابد گویی که خط بخورد [و قلم گرفته شود] اما این اعتقادی نادرست است و هرگز رخ نخواهد داد. ما چتری وسیع از تحریم داریم. این تحریم‌ها سر جای خود باقی خواهد ماند تا ببینیم رژیم ایران رفتار خود را تغییر بدهد، حالا رئیس جمهور آتی هر که میخواهد باشد». 

این مقام آمریکایی مثل رئیس جمهور این کشور مدعی شد که اگر ترامپ در انتخابات مجددا پیروز شود، ایرانی‌ها بسرعت برای امضای توافق هسته‌ای جدید حرکت خواهند کرد «زیرا آنها در چهار سال آینده بیش از این نمی‌توانند چنین فشاری را تحمل کنند». او معتقد است که فشار آمریکا در تحقق اهدافش موفق بوده.. «نتایج بزرگی داده است. ارزش پول ایران سقوط کرده و به حدود سیصد هزار ریال رسیده است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.