ترامپ به خاطر یک نوشیدنی جلسه فوق سری را مختل کرد

حالا ماجرای رئیس جمهور آمریکا که به خاطر یک لیوان میلک شِیک یک جلسه مهم را قطع کرده به سوژه داغ و کنایه آمیز بسیاری از رسانه های جهان تبدیل شده است.

بر اساس گزارشی پولیتیکو، ترامپ در اوایل سال ۲۰۱۷، چند ماه پس از مراسم تحلیف خود، در حال دیدار با روسای اطلاعات در باشگاه گلف بدمینستر خود در نیوجرسی بود.

در میان حاضران رئیس مرکز فعالیتهای ویژه سیا، که مسئول عملیات مخفی و عملیات شبه نظامی بود. آنها در اواسط سخنرانی بودند که رئیس جمهور صحبت آنها را قطع کرد.

پولیتیکو گزارش داد که مقامات امنیتی در حال ارائه گزارش‌های حساس امنیتی مربوط به افغانستان به رئیس جمهور ترامپ بودند که وی یکباره جلسه را متوقف کرده و پرسیده که آیا کسی مالت (نوعی از میلک شیک با مخلوط مخمر مالت) می‌خواهد، ما این جا بهترین میلک‌شیک‌ها را داریم، باید آنها را امتحان کنید.

ترامپ بدون توجه به سرّی بودن جلسه و برگزاری آن پشت درهای بسته، بخاطر یک لیوان «میلک شِیک» پیشخدمت را به داخل اتاق محل جلسه امنیتی برد.

سه مقام عالیرتبه اسبق سازمان سیا گفتند که مساله آن حرکت ترامپ برای نوشیدنی با عنوان «واقعه مالت» معروف شد و داخل سازمان پیچید و همه ماجرا را فهمیدند.

این مقامات به پولیتیکو گفتند که این اولین نشانه بی علاقگی ترامپ به اطلاعات بود. ترامپ بعداً با اظهار تمسخر در گزارش جلسه محرمانه روزانه اش، معروف به جلسه روزانه ریاست جمهوری (PDB)، بی حوصلگی و بی علاقگی اش در مورد مسائل حساس اطلاعاتی را نشان می‌داد.

معروف است که زمانیکه نیروهای آمریکایی داشتند سوریه را بمب باران می کردند، همزمان دونالد ترامپ در جلسه ای مهم با «شی جینگ پینگ» یکباره بحث را قطع کرد و گفت: این زیباترین برش از یک کیک شکلاتی است که تا به حال دیده اید!

ترامپ که در کنار ولادیمیر پوتین ایستاده بود، گفت هیچ دلیلی ندارد که ارزیابی های جامعه اطلاعاتی خود را جدی تر از آنچه آقای پوتین به او گفت، جدی بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا در ارزیابی های اطلاعاتی بی قاعده عمل کرده و با توئیت کردن تصاویر ماهواره ای از ایران، اغلب اعضای سرویس اطلاعاتی  آمریکا را تحقیر می کرد و ادعا می کرد که از امور جهانی بهتر از هر کس آگاه است.

کارشناسان سرویس اطلاعاتی آمریکا ابراز داشتند که یکی از اولویت های «جو بایدن»، اگر در ماه نوامبر پیروز شود، باید اعاده روحیه و حیثیت آژانس های اطلاعاتی باشد تا دوباره اعتبار و اطمینان به خروجی آنها بازگردد.

«تونی بلینکن»، مشاور عالی کارزار انتخاباتی بایدنکه به عنوان معاون وزیر خارجه و معاون مشاور امنیت ملی در زمان باراک اوباما خدمت می کرد، گفت: این از مهمترین کارهایی است که رئیس جمهور بایدن باید بلافاصله انجام دهد و او می خواهد انجام دهد.

وی افزود: من از چندین مکالمه با وی در این مورد می دانم که بایدن نگرانی عمیقی نسبت به آنچه طی این سالهای اخیر برای سرویس اطلاعاتی آمریکا پیش آمده و باعث تحقیر و اُفت اعتماد به آن شده دارد و این مساله را برای بهبود و اصلاح جایگاه آن، در اولویت قرار خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.