وزیر احمدی‌نژاد: همه می‌خواهند آدم خوبه باشند

حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس در خصوص موانع رفع تورم در کشور، اظهار کرد: بیشتر تورم را در سایه اقداماتی می دانم که دولت انجام می‌دهد؛ به عنوان تزریق پول به جامعه و موظف کردن بانک‌ها به حضور در بورس و بردن نقدینگی به سمت دلالی به جای تولید و … همه سیاست هایی است که وقتی کنار هم قرار می‌گیرد، قیمت ارز را به اینجا می‌رساند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از این سیاست ها فاصله گرفت و به سمتی حرکت کرد که هیچ شائبه سیاسی به وجود نیاید چون بعضی از کارها باعث ایجاد شائبه سیاسی می‌شود. مثلا وقتی شستا ورود به بورس می‌کند، یا فروش ETF که انجام می شود اگر تبدیل به نقدینگی شود و دوباره این نقدینگی به جامعه تزریق شود نتیجه اش تورم است اما اگر به سمت تولید بروند تورم کاهش می یابد پس هر پولی در کشور به سمت تولید برود، تورم را کاهش می دهد.

حاجی بابایی با اشاره به ضرورت تعامل مجلس و دولت، اظهار کرد: تعامل مجلس و دولت اصل است و نباید بین این دو رقابت به وجود بیاید. تا جایی که ممکن است دولت و مجلس را باید در این موقعیت حساس در یک راستا تعریف کنیم هر چه رقابت گوناگون خصوصا در حوزه سیاسی به وجود بیاید قطعا ما را از مسیر دور می کند و مجلس و دولت را از کارآمدی می‌اندازد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص آینده اقتصادی کشور، گفت: آینده اقتصاد کشور بستگی به عملکرد ما دارد و می توانیم این وضعیت را کنترل کنیم اما برای این امر باید بایستیم و هزینه بدهیم. مسوولین ما باید هزینه بدهند و تبدیل به آدم بده شوند تا مردم زندگی راحتی داشته باشند در حالی که همه می خواهند آدم خوبه باشند تا مردم به سختی بیفتند. کسی که در جمهوری اسلامی مسوول است باید سیاست هایی را اعمال کند تا کمی بد شود که مردم در راحتی باشند اما هیچ کس حاضر به این کار نیست.

حاجی بابایی در پایان خاطرنشان کرد: کشور را باید از جنجال های رقابتی و انتخاباتی بیرون بیاوریم که اگر بخواهد ادامه داشته باشد وضع از این بدتر می شود. اگر همه پای سختی و مشکلات مردم بایستند و به رأی ۱۴۰۰ هم کسی فکر نکند بهتر می شود مشکلات کشور را حل کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.