فتوای آیت‌الله سیستانی بغداد را از دست داعش نجات داد

به گزارش میدل ایست نیوز، «جبار یاور»، دبیرکل نیروهای پیشمرگ ضمن اشاره به جزئیات روابط با بغداد در زمان کنترل داعش بر برخی از استان‌های کشور، نسبت به برخی اظهارات سیاسی در خصوص مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد واکنش نشان داد.

وی در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که نیروهای پیشمرگ در روزهای کنترل داعش بر مناطق وسیعی از عراق با نیروهای عراق در ارتباط نبودند و تاکید کرد فتوای «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق بغداد را از دست داعش که در آستانه ورود به آن بود، نجات داد.

وی افزود که داعش میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی فاصله انداخته بود، از این رو پس از آنکه نتوانست وارد بغداد شود حملاتی شدید با هدف نزدیک شدن به مناطقی نزدیک به اربیل انجام داد و این امر به علت عدم آمادگی نیروهای پیشمرگ برای مقابله با حملات مکرر داعش خسارت‌های فراوانی در میان نیروهای پیشمرگ به بار آورد.

دبیرکل پیشمرگ اقلیم کردستان درباره جدال‌ها در محافل سیاسی بر سر مناطق مورد مناقشه و تحمیل اراده‌ها تصریح کرد: «اگر ارتش از احزاب سیاسی، تحریک آنها و اظهاراتشان پیروی کند، هر روز باید وارد جنگ جدیدی با طرف جدیدی شویم.»

وی بیان کرد هیچ قصدی برای به کنترل گرفتن برخی مناطق مشخص وجود ندارد بلکه نیروهای پیشمرگ خواستند از این مناطق در برابر خطر تروریسم که همه را هدف قرار می دهد حفاظت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.