توافقنامه هواپیمایی جدید شرکت اماراتی با رژیم صهیونیستی چیست؟

به گزارش خلیج (فارس) آنلاین، گروه "NY Koen" اعلام کرد که در مزایده آتی پیشنهاد خرید "israir" شرکت سومین شرکت بزرگ هواپیمایی در اراضی اشغالی را خواهد داد.

شرکت "Aero Private Jet" که از شرکت‌های تابع گروه "NY Koen" است، از تجربه خوبی در حوزه حمل و نقل هوایی برخوردار است و خرید شرکت "israir" را فرصتی برای توسعه خدمات خود می‌داند.

این شرکت اعلام کرد: با توجه به سال‌ها تجربه‌ای که شرکت " Aero Private Jet" کسب کرده و آوازه گروه "NY Koen" در منطقه، پیش‌بینی می‌شود شرکت شانس زیادی در خرید "israir" داشته باشد.

از زمان امضای توافق عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو در اواسط ماه گذشته میلادی، این اولین باری است که یک شرکت در امارات قصد خود برای به مالکیت درآوردن یک شرکت در اراضی اشغالی را اعلام می‌کند.

گروه "NY Koen" یک هلدینگ بین‌المللی است که دفتر اصلی آن در دبی قرار دارد و آن را یک تاجر اوکراینی به نام ناعوم کوین در سال ۲۰۰۳ تاسیس کرد، این هلدینگ شرکت‌های متعددی در زمینه‌های مختلف از جمله جواهرات، ساخت الماس، هواپیمای خصوصی، فناوری‌های دیجیتال، ساخت‌وساز و امنیت دارد.

این شرکت در سایت خود اعلام کرده که در امارات، هند، قطر، جمهوری آذربایجان، جمهوری چک، کویت، بحرین، عربستان، اوکراین، آمریکا و هنگ کنگ فعالیت دارد.

هنوز قیمت احتمالی این قرارداد در صورتی که انجام شود، اعلام نشده است.

روزنامه اقتصادی "گلوبس" نوشت، رامی لیوی و شالوم حاییم، دو تاجر اسرائیلی پیشنهاد خرید شرکت به قیمت ۷۰ میلیون شکِل (معادل ۲۳.۷ میلیون دلار آمریکا) را دادند.

این شرکت هفت هواپیما داشته و سومین شرکت بزرگ هواپیمایی پس از شرکت دولتی"ال آل" در جایگاه اول و شرکت خصوصی "ارکیع" در جایگاه دوم محسوب می‌شود.

شرکت "Israir" متخصص ارائه سفرهای هوایی فردی و گروهی برای طبقه متوسط شهروندان اسرائیلی به مقاصد دریای مدیترانه و اروپا است.

شرکت "Aero Private Jet" از سال ۲۰۰۳ در حوزه سفرهای هوایی فعالیت داشته و همکاری جدی با بزرگترین اپراتورها و مالکان هواپیماهای خصوصی در سراسر جهان دارد.

شرکت "Israir" ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که برای آغاز سفرهای هوایی از مبدأ تل‌آویو به مقصدهای دبی و ابوظبی برنامه‌ریزی می‌کند.

امارات و رژیم صهیونیستی ۱۳ اوت گذشته به توافق عادی‌سازی روابط رسیده و ۱۵ سپتامبر گذشته این توافق در واشنگتن به امضا رسید.

همچنین عوفر مالکا، مدیرکل وزارت حمل و نقل این رژیم در مصاحبه‌ای با رادیوی ارتش این رژیم فاش کرد، احتمالا این رژیم و امارات ظرف چند روز آینده در چارچوب عملیات عادی‌سازی بزرگتری یک توافق تجاری در حوزه هواپیمایی به امضا برسانند.

مالکا گفت: امضای این توافق رو به پایان است و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز گذشته به امضا برسد.

با این توافق، هواپیماهای رژیم صهیونیستی می‌توانند با عبور از آسمان امارات در فرودگاه‌های این کشور به زمین بنشینند که این مساله برای گردشگری و اقتصاد دو طرف سودآور است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، احتمال اینکه اولین پرواز مسافربری مستقیم میان "اسرائیل" و امارات پیش از ماه ژانویه انجام شود، کم است چرا که "اسرائیل" در حال حاضر برای مهار موج دوم ابتلا به کرونا تلاش می‌کند.

کابینه رژیم صهیونیستی در این هفته قرارداد صلح با امارات را رسما تصویب کرد و این رژیم برای میزبانی از یک هیئت عالی رتبه اماراتی در چند روز آینده آماده می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.