اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: باید خدمت مردم عزیزمان این خبر خوش را عرض کنم که یکشنبه هفته آینده - ۲۷ مهرماه - تحریم تسلیحاتی ۱۰ ساله ایران لغو خواهد شد. ما برای این موضوع چهار سال با آمریکا جنگیدیم و آنها به این در و آن در می‌زدند که چنین اتفاقی نیفتد، اما به خاطر ایستادگی مردم و تلاش مسئولان و دیپلمات‌ها این تحریم کنار خواهد زده شد.

رییس جمهور در بخش دیگری از این جلسه با بیان این‌که می‌داند مردم ایران در فشار اقتصادی هستند، تاکید کرد: می‌خواهم به مردم اطمینان بدهم که دولت همه توان خود را برای تامین ارز و کالاهای مورد نیاز به کار برده و خواهد برد و لحظه‌ای از درد و مصائب و مشکلات مردم غافل نیست.

مشروح گفت‌وگوهای محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری ، سعید نمکی وزیر بهداشت،  عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی  با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی بصورت عمومی منتشر شود

محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اشکال در بررسی سوابق تحصیلی که اخیرا یکی از نمایندگان مجلس به همین دلیل دچار مشکل شد، گفت به دستور رئیس جمهوری با معاونت حقوقی درحال بررسی هستیم تا احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش‌هایی از حریم خصوصی، بصورت عمومی در اختیار همه قرار دهیم.

توضیحات واعظی نسبت به گزارش دیوان محاسبات درباره مدیران متخلف دولتی

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا دیوان محاسبات ۵۵۳ مدیر متخلف را به دولت معرفی کرده و این گزارش در اختیار ریاست‌جمهوری قرار گرفته یا نه، گفت: من تعداد گزارش‌هایی که دیوان محاسبات کشور به دولت واصل کرده است را نمی‌دانم اما حرفم این است که مدیران از یک رده‌ای به بالا اگر تخلف و ادعایی درباره‌شان وجود دارد باید در نهایت ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار گیرد.

اعمال محدودیت تردد برای ۵ کلانشهر در تعطیلات پیش رو

سعید نمکی وزیر بهداشت  گفت: رئیس جمهور اجازه اعمال محدودیت در پنج کلانشهر تهران، اصفهان، ارومیه، کرج و مشهد را داده و در روزهای تعطیل پیش رو محدودیت ها اجرا می شوند.

وی افزود: باید به موج سوم کرونا بپردازیم که بخشی از کشور را گرفتار کرده است. ما با بررسی هایی که روی ویروس انجام دادیم، متوجه شدیم ویروس دچار تغییرات و جهش‌هایی شده است؛ گرچه در بیماری زایی هنوز مشخص نیست اما در سرعت انتشار و گرفتار کردن جمعیت کشور برایمان مشخص است که سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است.

امیدواری رییس بانک مرکزی برای استفاده از منابع ارزی کشور در عراق

عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی با موفق دانستن سفر خود به عراق گفت: ان‌شاءالله بتوانیم از بیش پنج میلیارد دلار منابع خود در این کشور استفاده کنیم.

وی درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با افزایش قیمت ارز، اظهار کرد: شرایط بازار ارز از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. با اتفاقاتی که در شش ماه اول امسال بعد از قضیه کرونا افتاد؛ فشارهای حداکثری آمریکا و تحریم ها و همچنین متاسفانه انتظارات منفی جامعه، این پیچیدگی ایجاد شده است اما ما تلاش می کنیم که این شرایط را به تعدیل و ثبات برسانیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.