تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده فارغان اعزام شدند

به گزارش مرکز زلزله نگاری موسسه ژیوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و ۲ دهم ریشتر در ساعت ۱۸ و ۵۶ دقیقه و ۲۶ ثانیه شهرهای فارغان در شهرستان حاجی آباد اُستان هرمزگان را لرزاند.

مختار سلحشور شامگاه جمعه با اشاره به اینکه چنین زمین لرزه‌هایی به طور معمول خسارت چندانی در پی ندارند، اظهار داشت: تیم‌های اعزامی علاوه بر ارزیابی وضعیت در صورت نیاز امدادرسانی لازم را به مردم انجام می‌دهند.

وی با تاکید براینکه مردم در زمان وقوع زمین لرزه خونسردی خود را حفظ کرده و در جای امن پناه بگیرند یا خروج ایمن داشته باشند، ادامه داد: براساس ارزیابی اولیه نیز این زمین لرزه تاکنون خسارتی در پی نداشته است که امید می‌رود نتیجه ارزیابی نهایی هم همین باشد.

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان بار دیگر بر رعایت اصول ساخت و ساز تاکید کرد و از مردم و مسوولان خواست، همیشه لرزه خیز بودن استان در برنامه‌های ساختمانی خود مد نظر داشته باشند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی چهار و دو دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) درعمق زمین‌لرزه ۹ کیلومتری زمین بخش فارغان حاجی هرمزگان جمعه شب را لرزاند، فارغان۱۷ کیلومتری حاجی آباد ،۲۲ کیلومتری سرگز احمدی،۵۳ کیلومتری ارزوئیه کرمان ،۸۹ کیلومتری شمال بندرعباس است.

استان هرمزگان یکی از مناطق زلزله خیز کشور است که هر ماه چند زلزله و پس لرزه را تجربه می کند و بیشترین این زلزله ها در منطقه فارغان حاجی آباد رخ داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.