ترامپ از شنبه مراودات عمومی‌اش را از سر می گیرد

«سین کانلی»، پزشک ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «شنبه دهمین روزی است که ترامپ تشخیص [ابتلا به بیماری کووید-۱۹] گرفته است. بر اساس ملاک‌های تشخیصی پیشرفته‌ای که تیم ما به کار گرفته‌اند من کاملاً پیش‌بینی می‌کنم که از سرگیری مراودات عمومی توسط رئیس‌جمهور از آن روز ایمن خواهد بود.»

ترامپ ساعتی قبل‌تر در مصاحبه با فاکس‌نیوز ادعا کرده بود که بیماری‌اش دیگر مسری نیست و آماده است گردهم‌آیی‌های انتخاباتی‌اش را از سر بگیرد. او علاوه بر این ادعا کرد که امکان ابتلای دوباره‌اش به این ویروس وجود ندارد. 

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» در آمریکا گفته بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باید حداقل ۱۰ روز بعد از بروز اولین نشانه‌های ابتلا به بیماری از مراوده با دیگران خودداری کنند، ضمن آنکه باید بدون مصرف دارو دست‌کم ۲۴ ساعت تب نداشته باشند.

دونالد ترامپ پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که به ویروس کرونا مبتلا شده. او طبق دستورالعمل‌ها باید هنوز در قرنطینه باقی بماند. این در حالی است که رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ تنها دو روز بعد از ترخیص از بیمارستان در دفتر کارش در کاخ سفید حاضر شده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.