متهم شدن مشاور تجاری ترامپ به دخالت در امور سیاسی

به گزارش هیل، سازمان غیرانتفاعی "شهروندان، مسئولیت و اخلاق " (CREW) روز دوشنبه شکایتی علیه "پیتر ناوارو" تشکیل داد و مدعی شد که او با انتقاد از جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات، ضمن بحث درباره کار خود در کاخ سفید، "قانون هَچ" را نقض کرده است.

براساس این قانون کارمندان بخش مدنی در سازمان‌های اجرایی دولت فدرال بجز رئیس جمهور و معاونش حق هیچ‌گونه فعالیت یا اظهار نظر سیاسی ندارند.

این سازمان در شکایت خود به دفتر شورای ویژه که نهاد فدرال مسئول اجرای قوانین است، اعلام کرده که ناوارو با ترکیب تجارت رسمی دولت با فعالیت سیاسی، به طور غیرمجاز از اختیار رسمی یا نفوذ خود برای دخالت یا تأثیر بر نتیجه انتخابات استفاده کرده است.  با توجه به تخلفات فاحش و مداوم  ناوارو  او بلافاصله باید از سمت خود کنار رود. در غیر این صورت را نکند، شورای ویژه باید به رئیس جمهور توصیه کند که ناوارو از سرویس فدرال حذف شود، و رئیس جمهور هم باید به این توصیه عمل کند.

ناوارو مدیر سیاست تولید و تجارت کاخ سفید و یکی از منتقدان سرسخت دولت چین است. ترامپ همچنین ناوارو را مسئول نظارت بر استفاده دولت از قانون تولید دفاعی برای کمک به افزایش تولید تجهیزات پزشکی و منابع ضروری برای مبارزه با همه‌گیری کرونا قرار داد.

سازمان "شهروندان برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن" ادعا می‌کند که ناوارو با انتقاد از بایدن، رقیب دموکراتیک ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ضمن بحث درباره کار رسمی خود در کاخ سفید، مصوبه هچ را در تقریباً ۲۴ حضور رسانه‌ای و توییت‌های یک حساب کاربری توییتر پاک نشده نقض کرده است.

در چندین مصاحبه که در آن‌ها ناوارو درباره سیاست تجاری دولت آمریکا صحبت کرده، وی همچنین از پاسخ دولت اوباما به همه‌گیری آنفولانزای خوکی انتقاد کرده و گفته که بایدن با دولت چین سازش کرده بود و می‌تواند توسط این دولت خریده شود.

ناوارو در بین چند مقام دولت ترامپ است که از طرف این سازمان نظارتی به عنوان نقض کننده مصوبه هچ  متهم شده‌اند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان همچنین در حال تحقیق در این باره هستند که آیا  مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با تحویل یک سخنرانی ضبط شده به کنوانسیون ملی جمهوری‌خواه زمانی که در سفر دیپلماتیک به سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برده، مصوبه هچ را نقض کرده است یا خیر.

این سازمان نظارتی در سال ۲۰۱۹ از ترامپ خواست که "کلین کانوی"، مشاور سابق کاخ سفید را به خاطر چندین مرتبه نقض مصوبه هچ، اخراج کند. ترامپ از این کار امتناع کرد اما در نهایت کانوی در ماه اوت به بهانه تمرکز بر مسائل خانوادگی، کاخ سفید را ترک کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.