انتقاد تند مقامات آمریکایی از اقدام عجیب ترامپ

به گزارش  رویترز، او در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم آمریکا که بر اثر شیوع کرونا در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ هستند و تاکنون بیش از ۲۰۶ هزار شهروند آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: از آن (ویروس کرونا) نترسید، اجازه ندهید که بر شما غلبه کند. او در حالی که کنار پرچم آمریکا و بنای یادبود واشنگتن ایستاده بود افزود: من بهتر هستم و شاید مصونیت داشته باشم، نمی‌دانم.

 

ترامپ روز جمعه پس از تشخیص ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان نظامی بستری شد و تحت درمان تجربی قرار گرفت. ترامپ بار‌ها و بار‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی را برای جلوگیری از گسترش ویروس نادیده گرفته و توجهی به توصیه‌های مشاوران پزشکی خود نداشته است؛ او همچنین بایدن را در مناظره ریاست جمهوری سه شنبه گذشته به خاطر داشتن ماسک در رویدادها، حتی وقتی که از دیگران دور است، مسخره کرد و حالا اقدام او برای برداشتن ماسک خود پس از بالا رفتن از پله‌ها به سمت رواق جنوبی کاخ سفید و اصرارش مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها نباید از این بیماری بترسند باعث وحشت برخی از پزشکان شد.

ویلیام شافنر متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه «وندربیلت» در این باره گفت: بسیار نگرانم، این بیماری روزانه جان هزاران نفر را در جهان می‌گیرد، اقتصاد را فلج و مردم را بیکار کرده است، باید از این ویروس واقعا ترسید.

کریس کونز، سناتور دموکرات هم در توییتی نوشت: ترامپ خود را مردی نشان داد که این بیماری را شکست داده و قویتر شده است، اگر رئیس جمهور دوباره به مبارزات انتخاباتی بازگردد، او یک قهرمان شکست ناپذیر خواهد بود که نه تنها از هر ترفند کثیفی که دموکرات‌ها به او انداختند، بلکه از ویروس کرونا نیز جان سالم به در برده است.

جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ نیز با انتشار تصاویر متعددی از اقدام رئیس جمهور آمریکا برای برداشتن ماسک از صورتش در حساب توئیتری خود نوشت: استفاده از ماسک مهم است، این کار می‌تواند زندگی افراد را نجات دهد.

ترامپ در حالی با این شرایط به کاخ سفید بازگشته است که هنوز ابهامات زیادی درباره وضعیت سلامت او وجود دارد. به گفته پزشکان افت سطح اکسیژن ترامپ به حدی بوده که نیاز به اکسیژن مکمل وجود داشته است و آخرین دوز از داروی رمدسیویر در کاخ سفید به ترامپ تزریق خواهد شد.

شدت بیماری ترامپ مورد گمانه زنی‌های زیادی قرار گرفته است، برخی از کارشناسان تاکید کرده‌اند که او به عنوان یک فرد مسن با اضافه وزن، در رده‌ای قرار دارد که به احتمال زیاد دچار عوارض شدید شده یا بر اثر آن می‌میرد. در ویدئو منتشر شده از او به نظر می‌رسد که ترامپ هنگام ایستادن در بالکن کاخ سفید، چندین نفس عمیق می‌کشد.

دکتر آنتونی فائوچی، بزرگترین متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که شاید ترامپ هنگام ترخیص از بیمارستان خوب به نظر برسد، اما یادآور شد که بیماران گاهی اوقات پنج روز پس از بیمار شدن دچار عوارض می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.