آمریکا که مدت‌ها خود را چراغ امید کشورهای جهان می‌دانست اما شرایط امروز این کشور بسیار تاریک به نظر می‌رسد و این کشور در حال حاضر به کشور پیشرو در جهان در عرصه ابتلا و مرگ به دلیل کرونا است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۱۲۵ هزار نفر فراتر رفته و مبتلایان به این ویروس نیز از ۲.۵ میلیون نفر بیشتر شده است.

زندگی مردم آمریکا به دلیل بدترین همه‌گیری قرن به صورت برگشت‌ناپذیری تغییر کرده است و در حالی که این کشور در کشمکش بازگشایی ایالت‌ها است، شیوع کرونا بار دیگر در آمریکا افزایش یافته و این بار جوانان و ایالت‌هایی را درگیر کرده که با شیوع گسترده ویروس مقابله کرده بودند.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در آمریکا بیش از دو برابر دومین کشور در لیست تلفات ویروس کرونا است. بر اساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، قربانیان ویروس کرونا در برزیل، بیش از ۵۷ هزار نفر گزارش شده تا برزیل دومین کشور در لیست تلفات ویروس کرونا قرار بگیرد.

نکته قابل توجه این است که سران هر دو کشور آمریکا و برزیل جدیت شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفته بودند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همچنان از پوشیدن ماسک در عموم مردم خودداری می‌کند، اقدامی که تحقیقات نشان داده می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کند. از سوی دیگر، ترامپ کسب‌وکارها در آمریکا را تشویق کرد تا بر خلاف دستورالعمل مقامات بهداشتی کارهایشان را از سر بگیرند این در حالی است که مقامات بهداشتی هشدار داده بودند که بازگشایی زودتر از موعد می‌تواند به افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا منجر شود، موضوعی که آمریکا در حال حاضر به آن دچار شده است.

«ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل نیز ویروس کرونا را یک «آنفولانزای کوچک» توصیف کرده و معتقد بود که تعطیل کردن اقتصاد پیامدهای بدتری برای کشور از همه گیری ویروس کرونا به همراه خواهد داشت. وی همچنین تا مدت‌ها از پوشیدن ماسک و التزام به فاصله اجتماعی در عموم خودداری می‌کرد و به دلیل عدم گزارش صحیح تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.