پروازهای تهران- استانبول بدون تست کرونا

از این به بعد مسافران بدون نیاز به انجام این تست می‌توانند تنها با رعایت مسائل بهداشتی به صورت شخصی به ترکیه پرواز کنند.

 

ترکیه پس از ماه‌ها مذاکره و لغو چند باره پروازهای خود از مبداء ایران و برخی دیگر از همسایگانش، بالاخره طی هفته گذشته با ایران به توافق رسید و مردم می‌توانستند با در اختیار داشتن پاسخ منفی تست PCR که بیشتر از ۷۲ ساعت از تاریخ آن نگذشته باشد، به این کشور پرواز کنند.

در همین راستا ایرلاین‌های ایرانی نیز طی روزهای گذشته تعداد پروازهای روزانه خود را در این مسیر افزایش دادند و در نتیجه قیمت بلیت هواپیما در پرواز تهران-استانبول از حدود ۵۰ میلیون تومان به حدود هشت میلیون تومان رسید.

اما امروز ترکیه در اقدامی جالب توجه، شرط داشتن نتیجه منفی تست PCR برای پروازهای خود از ایران را برداشت و مردم می‌توانند بدون نیاز به انجام این تست به ترکیه سفر کنند.

پروازهای تهران-استانبول بدون تست کرونا!

گفته می‌شود این اقدام از سوی ترک‌ها به آن دلیل انجام شده که وضعیت اقتصادی این کشور توریست‌پذیر ناشی از کاهش پذیرش مسافر و گردشگر تحت الشعاع قرار گرفته و به همین دلیل مسئولان این کشور تصمیم به چنین کاری گرفته‌اند.

البته بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، مسافران در هنگام بازگشت به کشور باید تست منفی PCR را برای ورود به ایران در اختیار داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.