علت توقف خرید و فروش خودرو

در بازار امروز خرید و فروش خودرو همچنان معاملات قفل بوده و همه به نوعی منتظر تعیین تکلیف قیمت ها هستند. البته با روند صعودی قیمت ها در بازار سکه و ارز هیچ کس حاضر به خرید خودرو آنهم با قیمت های نجومی نیست . علاوه بر این قرار بود خودروسازان با ارائه طرح های مختلف فروش بازار را به سمت آرامش هدایت کرده و مدیریت تقاضا را انجام دهند اما متأسفانه فعلا یک طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو و یک طرح پیش فروش تعدادی از محصولات سایپا اجرایی شده است.

امروز قیمت انواع خودروها به صورت سلیقه‌ای در آگهی‌ها و توسط دلالان اعلام می شود به نحوی که اختلاف قیمت ها برای محصولات وارداتی از یک آگهی به آگهی دیگر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان متفاوت است. در محصولات داخلی هم اختلاف قیمت ها در آگهی ها از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. در این شرایط مصرف کننده در بازار سرگردان بوده و نمی داند کدام قیمت منطقی و کدام قیمت صوری است.

جالب اینجاست قرار بود نظارت کافی در بازار خرید و فروش خودرو انجام شده و فضا برای دلال بازی ها نا امن شود اما متأسفانه خواب واحد نظارتی در اکثر بازارها از جمله خودرو عاملی شده تا معاملات متوقف شده و این حقوق مصرف کنندگان است که مورد تضییع قرار می‌گیرد.

مشاهدات بازار خرید و فروش خودرو نشان میدهد قیمت ها در انواع خودروها غیر منطقی بوده و همین امر باعث شده تا عملاً نه کسی حاضر به خرید خودرو باشد و نه کسی بخواهد خودروی خود را بفروشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.