هشدار سازمان ملل نسبت به ادامه نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین

بنابر اعلام خبرگزاری آناتولی، نیکولای ملادینوف، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه طی جلسه شورای امنیت در گزارش خود اعلام کرد: ما اکنون در لحظه سرنوشت‌سازی درباره صلح هستیم. عوامل بی‌ثباتی در خاورمیانه احتمالا اسرائیل و فلسطین را به سمت ادامه اشغال و نزاع می‌کشاند. من همچنان به حمایت از دو طرف برای حل نزاع و پایان اشغال براساس قطعنامه‌های سازمان ملل و توافق‌های دوجانبه برای تحقق راهکار تشکیل دو کشور پایبندم.

وی در این گزارش مجددا درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل را از اعضای کمیته چهارجانبه صلح و شرکای اصلی عرب و رهبری اسرائیل و فلسطین درباره تلاش برای تقویت راهکار تشکیل دو کشور قبل از پایان یافتن فرصت تکرار کرد.

ملادینوف نسبت به ادامه خشونت از سوی شهرک‌نشینان اسرائیلی هشدار داد و گفت: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر باید سلامتی و امنیت ساکنان فلسطینی را تضمین کرده و عاملان حمله به فلسطینی‌ها را مجازات کند.

وی افزود: نیروهای اسرائیلی باید خویشتن‌داری خود را حفظ کرده و نباید از زور جز در زمان ضروری استفاده کنند.

ملادینوف درباره طرح‌های الحاق رژیم صهیونیستی گفت: این طرح‌ها تهدید خطرناکی بودند که ممکن بود صلح و ثبات منطقه‌ای را از بین ببرد با این حال خطر همچنان پابرجاست. بسیار نگران مذاکرات اخیر کنست (پارلمان اسرائیل) هستم که فشار مضاعفی را بر فلسطینی‌هایی که در منطقه "ج" زندگی می‌کنند، وارد می‌کند.

وی افزود: همچنین بسیار نگران افزایش خطرناک عملیات انهدام منازل فلسطینی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی هستم و از اسرائیل می‌خواهم این سیاست را فورا متوقف کند و به قوانین بشردوستانه بین‌المللی احترام بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.