تخریب بی‌سابقه منازل فلسطینیان طی چهار سال اخیر

دفتر سازمان ملل متحد با ارائه گزارشی درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینیان اعلام کرد که تل‌آویو تنها طی دو ماه، بیشترین میزان تخریب منازل شهروندان فلسطینی طی چهار سال اخیر را داشته است.

دفتر سازمان ملل متحد اعلام کرد که تل‌آویو، امسال، ۳۸۹ ساختمان متعلق به شهروندان فلسطینی را طی دو ماه مارس و آگوست تخریب کرده است که این میزان، طی چهار سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»،‌ سازمان ملل در این خصوص گزارش داد که اقدامات تل‌آویو در تخریب منازل شهروندان فلسطینی تنها طی دو ماه ۴۴۲ شهروند فلسطینی را بی‌خانمان کرده است.

سازمان ملل متحد در ادامه این گزارش گفت که مقامات اسرائیلی در کمتر از ۹۶ ساعت از  زمان ابلاغ دستور تخلیه به شهروندان فلسطینی، اقدام به تخریب منازل آنها می‌کنند.

«جیمی مک گُلدریک» هماهنگ کننده امور حقوق‌بشری سازمان ملل در فلسطین اشغالی در توئیتی خواستار «توقف عملیات تخریب غیرقانونی» به‌ویژه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا فلسطین اشغالی شد.

مک گلدریک در این خصوص گفت که سیاست مقامات اسرائیلی در تخریب ساختمان‌هایی که مالک آنها فلسطینی هستند، حتی در زمان شیوع ویروس کرونا نیز ادامه دارد بطوریکه در نتیجه این سیاست، بسیاری از فلسطینیان بی‌خانمان شده‌اند و دسترسی به خدمات ندارند.

این مقام سازمان ملل در ادامه توضیح داد با توجه به اینکه همه‌گیری ویروس کرونا نیاز مردم فلسطین و ناتوانی‌ آنها را دو چندان کرده است، تخریب ساختمان‌ها متعلق به فلسطینیان در زمان شیوع ویروس کرونا نگران‌کننده است. وی در ادامه گفت:‌ «آنها در اصل گرفتار وضعیتی غیرطبیعی هستند که ناشی از نوعی اشغالگری نظامی طولانی مدت است».

مک گلدریک ادامه داد: «تخریب ساختمان‌ها در سرزمین‌های اشغالی از نظر قانون بین‌المللی حقوق بشر ممنوع شده است مگر زمانی که [این اقدام] برای عملیات‌های جنگی باشد».

در همین ارتباط، برخی منابع فلسطینی اخیرا گزارش داده بودند که رژیم صهیونیستی در راستای ادامه سیاست یهودی‌سازی و اشغال قدس قصد دارد خیابانی به نام «آمریکا» را در این شهر احداث کند که ۴۰۰ خانه را در معرض تخریب قرار می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.