عضو جبهه پایداری: راه‌های شیرفهم کردن آمریکا را می‌دانیم

محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند در مجلس در مورد احتمال خروج ایران از برجام گفت: ما باید گرفتار دسیسه اروپایی ها و آمریکایی ها نشویم، ما نباید هیچگاه اروپا را از آمریکا جدا بدانیم یا آمریکا را از اروپا جدا بدانیم اینها دولبه یک قیچی‌اند که براساس منافع شان یکی پلیس خوب و دیگری پلیس بد می شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: ما باید در تصمیم گیری هایمان به ویژه در زمینه برجام بسیار هوشمندانه و بدور از احساسات عمل کنیم که کلاه آنها سر ما نرود. ما اعتقاد داریم برجام یک معاهده بین المللی و پذیرفته شده است که آمریکا در مورد آن خطا کرد و بیرون رفت. حتی ما از آنها دعوت می کنیم که به برجام برگردند.

نماینده شازند اراک تاکید کرد: تصمیم گیری ما در رابطه با برجام باید عاقلانه و مدبرانه باشد و تا جایی که منافع ما توسط سایر کشورهایی که عضو برجام هستند تامین شود باید در برجام بمانیم  و اگر تامین نشود راه‌های مقابله با تهدیدات آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران باز است و حتما هم راه این نیست که از برجام خارج شویم و ما راه‌های بهتر از آن هم داریم که اگر به نقطه ناامیدی از اروپایی ها و سایر دولت های دنیا برسیم می توانیم از آن امتیازهای که خودمان داریم استفاده کنیم و این راه‌ها خارج از برجام است.

این نماینده مجلس افزود: اعتقاد ندارم که مشکلات ما با خروج از برجام حل می شود، برجام مرده است و فقط یک اسم است و چیزی در روح آن نیست و ما این وضعیت را تا جایی که منافع مان حفظ شود باید حفظ کنیم خروج از برجام آن چیزی نیست که ما باید حتما دنبال آن باشیم.

احمدی بیغش خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم از راه‌هایی که می‌شود آمریکایی ها را شیرفهم کنیم و حقوق خودمان را بگیریم استفاده کنیم و ‌دست مان خالی نیست و چیزهای غیر از خروج از برجام داریم که اگر بخواهیم از آنها استفاده کنیم قطعا آمریکایی پشیمان خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.