حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین، در واکنش به ادعاهای برخی درباره احتمال دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و همچنین در خصوص سخنان رهبری درباره عدم مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: تحریم‌های هسته‌ای آمریکا دقیقاً به معنای جلوگیری از هرگونه پیشرفت هسته‌ای ایران است و همین مسئله این امکان به ایران را می‌دهد که قابلیت‌های هسته‌ای خود را مطابق برجام و همچنین قواعد بین المللی احیا کند.

حشمت الله فلاحت پیشه ادامه داد: گام سوم یک پیام جدی به آمریکا و حتی اروپایی‌ها درباره ایستادگی ایران بر سر منافع ملی خود به همراه دارد، البته این در شرایطی است که آمریکایی‌ها موضوع برجام را انتخاباتی نکنند. اگر رسیدگی به موضوع برجام انتخاباتی شود و ترامپ اقداماتی را در این رابطه برای پیروزی در انتخابات انجام دهد، می توان گفت چنین شرایطی تنها به سود ترامپ و تیم سیاست خارجی وی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر، در چنین وضعیتی هرگونه اقدامی از سوی مقامات ایران برای مذاکره با آمریکا اقدامی اشتباه و خیانت به کشور است. سفرهای اخیر مقامات کشورمان از جمله سفر آقای عراقچی  و مذاکراتشان با اروپایی ها بیشتر نوعی تلاش دیپلماتیک بود. گرچه رایزنی‌های آقای عراقچی از لحاظ کارشناسی می توانست قابل دفاع باشد اما به نظرم ارزش آن راهبردی نیست، زیرا این اقدام اثر راهبردی بر مواضع طرف اروپایی نداشت.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس تصریح کرد: طرف اروپایی به هر توافقی با کشورمان دست یابد، درنهایت باید آنرا با آمریکایی ها چک کند، بطوریکه این موضوع را در فرهنگ شکل گیری اینستکس و وقت کشی آنان دیدیم.

وی همچنین درباره احتمال مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی گفت: اگر ترامپ در آغاز سال اول یا سال دوم ریاست جمهوری اش برای مذاکره با ایران می آمد شاید امکان مذاکره وجود داشت اما در حال حاضر وی فرصت و زمان مذاکره با ایران را از دست داده است. اگر فضای انتخاباتی در آمریکا شکل بگیرد ایرانی ها نمی توانند بخاطر پیروزی ترامپ وارد مذاکره ای شوند که هیچ نتیجه ای برای آنها ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.