کنایه سنگین جان کری به ترامپ: تست هوش بده!

«جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران در توییتی به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور علیه «جوبایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ واکنش نشان داد.

جان کری در توییتی در این باره نوشت، این مسئله مرا به یاد آنچه که دوستم، سناتور «فریتس هولینگز»، هنگامی که رقیب او را به چالش برای گرفتن یک آزمایش مواد مخدر کشاند، می‌اندازد: «اگر شما یک تست ضریب هوشی دادید، من هم آزمایش مصرف مواد مخدر می‌دهم.»

دونالد ترامپ روز یکشنبه بار دیگر رقیب دموکراتش را به مصرف مواد مخدر متهم کرد و خواستار گرفتن آزمایش از او شد. ترامپ در این خصوص نوشت: «به شدت درخواست می‌کنم از جو بایدنِ خواب‌آلود قبل یا بعد از مناظره سه‌شنبه شب آزمایش مواد مخدر گرفته شود. طبیعتاً خودم هم آزمایش می‌دهم.»

وی در ادامه، مناظره‌های بایدن در مراحل قبلی انتخاباتی را زیر سوال برد و نوشت: بدون اغراق، اجراهای مناظرات قبلی او یکدست نبوده‌اند. فقط مواد مخدر می‌تواند باعث چنین تفاوتی شود.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این هم چنین اتهامی را متوجه بایدن کرده بود. در جدیدترین مورد، او در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «فاکس‌نیوز»، مستقیماً نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری را به مصرف مواد مخدر برای بالا بردن عملکردش در مناظره‌های انتخاباتی متهم کرد. 

ترامپ درباره عملکرد بایدن در مناظره با برنی سندرز گفت: «احتمالاً مواد مخدر نقش دارد. این چیزی است که من شنیده‌ام. منظورم این است که احتمالاً مواد مخدر نقش دارد.»

اولین مناظره انتخاباتی میان بایدن و ترامپ روز سه‌شنبه این هفته (بامداد چهارشنبه به وقت ایران) در شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار خواهد شد. 

نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در مصاحبه‌ای جدید گفته رقیب جمهو‌ری‌خواه وی مناظره درباره حقایق را بلد نیست و مردم می‌دانند که او یک دروغگوست.

وی در پایان نیز درباره برگزاری مناظرات با ترامپ گفت که این مناظرات غافلگیر‌کننده خواهند بود و او آماده است تا دلیل شکست ترامپ را عنوان کند. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.