نظر رای‌دهندگان آمریکایی درباره تصمیم ترامپ برای دیوان عالی

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از این رأی‌دهندگان می‌گویند که پیروز انتخابات سوم نوامبر، باید قاضی جدید را برای دیوان عالی این کشور تعیین کند. 

۴۱ درصد از این رأی‌دهندگان نیز بر این باور بوده‌اند که ترامپ بهتر است قبل از انتخابات یک نفر را برای این پُست خالی نامزد کند. 

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد عجله ترامپ و جمهوری‌خواهان مجلس سنا در پر کردن این کرسی خالی ممکن است به آنها برای پیروزی در انتخابات سوم نوامبر کمکی نکند؛ به این معنی که آنها شاید رأی‌دهندگانی که برای پیروزی در این انتخابات نیاز دارند را جذب نکنند. این گروه از رأی‌دهندگان زنان، سفید‌پوستان دانشگاه رفته و رأی‌دهندگان مستقل (غیر‌حزبی‌) هستند. 

دونالد ترامپ و قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس سنا، متعهد شده‌اند تا فوراً نامزد منتخب ترامپ را برای پر کردن این کرسی خالی تأیید کنند؛ بخشی از تلاش آنان به این امید انجام می‌شود که آنها با این کار پایگاه رأی «محافظه‌کاران» را تقویت خواهد کرد؛ زیرا محافظه‌کاران، بیشتر به مسائل دیوان عالی علاقه‌مند هستند. 

ترامپ روز شنبه «اِمی بارت» را به عنوان جایگزین «روث بیدر گینزبرگ»، قاضی متوفی دیوان عالی آمریکا معرفی کرد.  

بارت دارای هفت فرزند است که دو نفر از آنها را از بازماندگان زلزله هائیتی به سرپرستی پذیرفته است و در صورت تایید شدن از سوی کنگره آمریکا، پنجمین زنی خواهد بود که در دیوان عالی این کشور قضاوت می‌کند.

عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.