جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا پیشتر در نامه ای به مجلس نمایندگان و سنا اطلاع داد که دفتر او دیگر گزارش های کامل حضوری درباره احتمال مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری آتی به آنها ارائه نمی کند. در عوض، این نهاد بابت نگرانی از درز اطلاعات به گزارش های اطلاعاتی مکتوب و نهایی روی می آورد.

راتکلیف در نامه اش تاکید کرد: باور دارم که این رویکرد به تضمین اطمینان حداکثری کمک می کند و اجازه سوء برداشت یا سیاسی شدن اطلاعاتی که این سازمان در حمایت از مسوولیت های نظارتی شما درباره امنیت انتخابات، نفوذ خارجی و مداخله انتخاباتی ارائه می کند، نمی دهد. این روند همچنین به شکلی بهتر از منابع و روش های ما و اطلاعات بسیار حساس ما مقابل انتشار غیرمجاز یا سوءاستفاده کمک می کند.

مقام های این نهاد در گفت و گو با فاکس نیوز تاکید کردند که این تغییر در پی نگرانی درباره "افشاگری های غیر مجاز اطلاعات حساس پس از گزارش های اخیر" انجام می شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: راتکلیف اطلاعات را به این کمیته برد و اطلاعات درز کرد. این اطلاعات با کار شف یا شخص دیگری درز کرده است و بدتر اینکه اطلاعات غلطی هم منتشر شده است. راتکلیف هم از این اوضاع خسته شده است و می خواهد این کار به روش دیگری انجام شود چون شما افشاکنندگانی در این کمیته دارید و قطعا افشاکنندگانی که کارهای بد انجام می دهند.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا این اظهارات ترامپ را فرافکنی توصیف کرد. او گفت: مثل همیشه، رئیس جمهور دروغ می گوید و فرافکنی می کند. ترامپ آخرین مدیر اطلاعات ملی را بابت ارائه گزارش به کنگره درباره تلاش های روسیه برای کمک به کمپین او اخراج کرد. او اکنون ارائه گزارش ها را متوقف کرده است. ترامپ نمی خواهد مردم آمریکا از تلاش های روسیه برای کمپ به انتخاب دوباره او مطلع شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.