صادقی: ۲۰ هزار قرص فاویپیراویر به صورت محرمانه وارد شد و خرج درمان مقامات شد

 محمود صادقی نماینده مجلس دهم در خصوص ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم اظهار کرد: حدود چهار ماه است که از مجلس یازدهم گذشته است اما به نظر می‌رسد نمایندگان هنوز از فضای انتخابات فاصله نگرفته‌اند و همچنان در حال و هوای التهاب‌ها و شعارهای انتخاباتی هستند.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم کم‌تجربه هستند و شعارهایی داده‌اند که قادر نیستند در عمل، آن شعارها را دنبال کنند.

این نماینده تهران در مجلس دهم گفت: چند طرح تاکنون توسط نمایندگان ارائه شده که نشان‌دهنده عدم مهارت و عدم پختگی آنها در قانون‌نویسی است؛ از جمله طرح اصلاح قانون انتخابات که با نگاهی گذرا متوجه خواهیم شد که برخی نمایندگان مجلس یازدهم با مقدمات قانون‌نویسی و قانون‌گذاری هم ناآشنا هستند و حتی نوشته‌های آنها از لحاظ نگارشی و ویرایشی نیز ایرادات فراوانی دارد.

 وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اساساً نویسندگان این طرح‌ها از ساختار قدرت اطلاعی ندارند و عجیب است که یک نماینده طرحی را بنویسد که از مجلس سلب اختیار شود و اختیارات شورای نگهبان را بیفزاید که حتی سخنگوی شورای نگهبان نیز موضع گرفته و اعلام کرده که این در صلاحیت شورای نگهبان نیست، چون در قانون اساسی مشخص شده است که شورای نگهبان تنها نظارت بر انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری و خبرگان را برعهده دارد و نظارت بر انتخابات شورای شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی است و این عجیب است که مجلس به دنبال سلب یک اختیار از خود است.

صادقی اظهار کرد: در بحث نظارت بر نمایندگان اینگونه که من شنیدم زمزمه‌هایی وجود دارد که در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، قوه قضاییه و شورای نگهبان را دخالت دهند که این موضوع نشان‌دهنده این است که بحث استقلال قوه مقننه و اصل تفکیک قوا را نمی‌شناسند؛ بنابراین به نظر می‌رسد کم‌تجربگی در تحرکات نمایندگان مجلس یازدهم بسیار آشکار است.

این نماینده سابق مجلس گفت: شورای شفافیت که با هیاهوی زیادی همراه بود، طی این مدت کوتاه، چیزی جز جلسات محرمانه‌ای که ماهیت محرمانه ندارد، از این شورا ندیدم به عنوان مثال با وزیر تعاون جلسه محرمانه‌ای داشتند که بعید می‌دانم مسأله محرمانه‌ای وجود داشته باشد و اساساً جلسات محرمانه باید با وزیر اطلاعات یا وزیر دفاع باشد. همچنین جلسه مربوط به تحول مجلس نیز بسیار عجیب بود که به صورت محرمانه برگزار شد؛ در مجموع نوعی آشفتگی و تعارض‌ بین شعار و عمل وجود دارد.

وی به انتخاب رییس دیوان محاسبات اشاره کرد و گفت: بسیاری از نمایندگان با تجربه‌تر اصولگرا در این خصوص اعتراض کردند اما متأسفانه اعتراض آنها نیز به جایی نرسید.

صادقی بیان کرد: تحویل اولین محموله واکسن آنفولانزا به میزان ۱۵۰۰ دوز به مجلس حاکی از تو خالی بودن شعارهای عدالت‌خواهانه نمایندگان مجلس یازدهم نیست بلکه فراتر از آن نشانگر فاصله با مردم است؛ در واقع مسأله‌ای که نهادینه شده و مختص این مجلس هم نیست. نباید مسئولان تافته‌های جدا بافته از مردم باشند، به نظر من در هیچ کشوری چنین اولویت‌بندی‌هایی وجود ندارد. جای تعجب است که نمایندگان مردم و به خصوص نمایندگانی که شعارهای عدالت‌خواهی‌شان گوش فلک را کر کرده است، به این صورت بخواهند از مردم فاصله بگیرند.

صادقی ادامه داد: البته این انتقاد به آقای روحانی هم وارد است که زنگ مدارس را از قرنطینه و به صورت ویدئو کنفرانس به صدا در آورد. به نظر من این در کشورهای دیگر کمتر دیده می‌شود.

وی گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند که خداوند بر پیشوایان دادگر واجب کرده است که خود را با مردم و طبقه ضعیف برابر کنند تا فقر فقیر خون او را به جوش نیاورد و موجب طغیان نشود یعنی اگر کمبودی وجود دارد، مردم بدانند که در کمبودها نیز همه برابر هستند، این  کار تبعاً تحمل کمبودها برای مردم را آسان‌تر می‌کند.

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: در اواخر مجلس دهم ۲۰ هزار قرص فاویپیراویر به صورت محرمانه از چین وارد شد و تعداد زیادی خرج درمان مقام‌ها شد که این نشان می‌دهد برخلاف شعارهایی که ما می‌دهیم متأسفانه امتیازات حاکمان در قوای مختلف، با مردم نزدیک نیست.

وی افزود: قرار بود این قرص‌ها در اختیار بیمارستان‌ها برای کارآزمایی بالینی قرار بگیرد و مجوز ساخت داده شود اما متاسفانه مشخص نشد که سرنوشت آنها چه شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.