رسانه آمریکایی هیل توصیه کرد که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فرصت را غنیمت شمرد و فردی مطرح و برجسته را برای احراز این پست معرفی کند.

این نشریه پیشنهاد داد که این فرد باید کسی باشد که آرمان های عدالت جنسیتی و نژادی را پیش برد و مانع از تمهیدات جمهوریخواهان برای معرفی شتابزده جانشینی برای گینزبرگ شود.

نشریه هیل عنوان کرد اگر قرار است تاریخ سازی شود، باید زنی برای این پست معرفی شود که مظهر رویای جنبش حقوق مدنی باشد و آن فرد کسی نیست جز میشل اوباما بانوی اول سابق آمریکا.

در حالی که آمریکا دستخوش اعتراض های نژادپرستی است، اوباما بهترین موقعیت را برای اینکه مظهر تعهدات آفریقایی – آمریکایی باشد، داراست.

میشل اوباما صلاحیت دارد بر کرسی به ارث گذاشته شده از ایده آل های قاضی فقید دیوان عالی آمریکا تکیه کند. او به عنوان تنها بانوی اولی آفریقایی تبار، یکی از فرهنگ های مورد استقبال و فراگیر کاخ سفید را در تاریخ آمریکا ترویج داد و همواره از حقوق زنان و دختران حمایت می کرد.

وی به عنوان زنی سیاهپوست برای اعتماد به نفس در جامعه ای تلاش کرد که به رنگ سفید ارزش می نهد.ماجرای زندگی او به خاطر کتاب محبوبش «میشل اوباما شدن» شناخته شده است.

ستاد انتخاباتی بایدن باید دریابد که معرفی میشل اوباما به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا، شور و اشتیاق را در جامعه سیاهان و زنان حومه نشین برمی انگیزد.

بعلاوه این مساله بر سناتورهای جمهوریخواهی فشار می آورد که ممکن است از آنها برای حمایت از نامزد مشکل ساز ترامپ برای دیوان عالی درخواست شود.

با توجه به نزدیک بودن انتخابات آمریکا و احتمال به بن بست رسیدن نتیجه، ترکیب قضات دیوان عالی آمریکا به عنوان تصمیم گیر نهایی درخصوص نتیجه انتخابات از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

با مرگ گینزبرگ یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا در شش هفته باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، خالی شدن این کرسی در بالاترین سطح قضایی در آمریکا، دموکرات ها را نسبت به بهره برداری جمهوریخواهان و دونالد ترامپ از این مساله به شدت نگران کرده است.

تحلیلگران بر این باورند که بیم آن می رود تا شمار کرسی های حاضر در دیوان عالی آمریکا با اقدام ترامپ در انتخاب فرد جایگزین، «از پنج قاضی محافظه کار و  متمایل به جمهوریخواهان در برابر چهار قاضی لیبرال با گرایش دموکرات می تواند وضعیت را به شش کرسی جمهوریخواه در برابر سه کرسی دموکرات تغییر دهد»، آن گاه قدرت گیری ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات و با توجه به اکثریت جمهوریخواهان در سنا، هرچه بیشتر خواهد شد و این به معنای کمک به پیروزی ترامپ درصورت به بن رسیدن نتیجه انتخابات خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.