از دسترس خارج شدن شبکه‌های اجتماعی یکی از اتفاقات معمول است که هر چند وقت یک‌ بار رخ می‌دهد، دیشب نیز فیسبوک و اینستاگرام برای لحظاتی از دسترس خارج شدند که فیسبوک کار خود را با بارگیری نکردن صفحات متوقف کرد. این توقف همزمان در اینستاگرام نیز بوده که زیرمجموعه این شرکت است و با قطع عمده سرور رو به‌ رو شده است. اما به نظر می‌رسد  اینستاگرام به صورت عادی بارگیری را انجام می‌داد، ولی برای انتشار عکس‌ها و ارسال پست هیچ بروز رسانی وجود نداشت.

به گزارش وب سایت ردیابی داون، مشکلات به وجود آمده در این برنامه‌ها بعد از ساعت ۱۹ دیشب در اروپا شروع شده است. همچنین  این وب سایت مشکلات زیادی را برای کسانی که از فیسبوک استفاده می‌کنند گزارش داده است که این  مشکلات تنها مختص اروپا نبوده و در سراسر جهان به وجود آمده است، هر چند بروز این مسائل در فیسبوک به اندازه مشکلات به وجود آمده در اینستاگرام نیست.

این دو سایت همراه با اپلیکیشن واتس‌آپ که همه متعلق به یک شرکت هستند، اغلب تحت تاثیر قطع همزمان قرار می‌گیرند که احتمالا این قطعی سرور با وجود عملکرد عمدتا مستقل این برنامه‌ها، به دلیل مشترک بودن زیر ساخت‌ آن‌ها است.

اما در این راستا به نظر نمی‌رسد برای واتس‌آپ مشکل خاصی به‌ وجود بیاید و این برنامه به روند عادی خود ادامه می‌دهد. کاربرانی که در فیسبوک‌ آن‌ها مشکل به وجود آمده، اعلام کردند: که مشکلات پیش ‌آمده و هشدار خطای استاندارد سایت را دریافت کرده‌اند. پیامی مبنی بر این که "مشکلی رخ داده است" و این "شرکت هرچه زودتر این مشکل را بررسی و حل می‌کند".

فیسبوک برای مواقعی که مشکلی به وجود می‌آید یک صفحه‌ وضعیت رسمی  دارد که عمدتا به افرادی که از این سایت استفاده می‌کنند درخصوص به وجود آمدن هرگونه مسئله هشدار می‌دهد. اما این‌بار این صفحه هیچ مشکلی را نشان نداد، چرا که مدتی پیش بروزرسانی آن کند بوده است.

اما اینستاگرام صفحه رسمی وضعیت سرور خود را حفظ نمی‌کند. مدتی پیش درمورد توقف‌های عمده این برنامه برای آگاه سازی کاربران توییت‌هایی زده شده بود، اما در زمان انتشار، هیچ ارسال جدیدی وجود نداشت که به مشکلات اشاره کند. بنظر می‌رسد مالک اینستاگرام و فیسبوک با مشکلات چشمگیری مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.