بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی صبح امروز (۲۸ شهریور) با حاکمیت شرایط جوی مساعد همراه با عدم تردد خودروها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

طی روز نیز با عدم وزش باد مؤثر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود و با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت روز جمعه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوای پایتخت دور از انتظار نیست.

با افزایش تندی باد تا صبح روز شنبه (۲۹ شهریور) و با وجود ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد داشت و به‌تدریج کاهش تندی باد در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها می‌شود. همچنین طی این روز شاهد افزایش غلظت آلاینده ازن در برخی ساعات بعد از ظهر خواهیم بود که تا حدودی سبب کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد می‌شود.

در ساعات پایانی روز شنبه نیز با توجه به کاهش تندی باد و افزایش ترافیک بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۳ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز همچنان در شرایط قابل قبول است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.