بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا با توجه به عدم وزش باد همراه با مه و انباشت آلاینده‌ها از ساعات گذشته، در نخستین ساعات امروز (۳۰ دی) همزمان با آغاز تردد خودروها در بیشتر مناطق پایتخت کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با تداوم این وضعیت جوی، طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نمی‌شود و در ساعات اوج ترافیک شب کیفیت هوا در مناطق پرتردد به محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس می‌رسد همچنین در ساعات پایانی امروز با افزایش نسبی سرعت باد، کاهش غلظت ذرات معلق و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

صبح فردا (۱ بهمن) هم‌زمان با ازدیاد تردد خودروها تجمع ذرات معلق در برخی مناطق سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود. هر چند با توجه به شرایط مساعد جوی، غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل میزان کمتری خواهد داشت.

طی روز نیز با برقراری جو آرام، پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و برای اواخر وقت فردا برقراری شرایط نامطلوب در برخی مناطق پایتخت به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی دور از انتظار نیست. با این وجود در اواخر وقت فردا نیز احتمال افزایش نسبی سرعت باد سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۲ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۰۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.