پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری جوی نسبتا آرام و آسمانی صاف در بیشتر ساعات امروز (۲۷ مرداد) است که به‌تدریج همراه با در دسترس بودن سایر عوامل مورد نیاز برای شکل گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعدازظهر بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ افزایش نسبی در غلظت این آلاینده مشاهده می‌شود.

 

هر چند وزش باد در برخی ساعات امروز در بهبود نسبی کیفیت هوا نسبت به روز گذشته موثر است اما به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه و ازدیاد تردد خودروها در بعضی ساعات، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها دور از انتظار نیست که این شرایط کاهش موقتی کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.

 

بر این اساس با توجه به افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز، وضعیت کیفیت هوای بعضی مناطق شهر تهران به‌طور موقت در آستانه شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

این وضعیت جوی تا فردا (۲۸ مرداد) کم و بیش ادامه دارد و برخی ساعات همراه با وزش باد است. از این رو بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله آلاینده ازن و ذرات معلق به‌طور موقت افزوده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت را به دنبال دارد همچنین طی برخی ساعت فردا شب روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود که عمدتا ناشی از افزایش حجم ترافیک در این بازه زمانی است.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۶۳ در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۶۶ همچنان در شرایط سالم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.