بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در نخستین ساعات امروز (۲۳ دی) با حاکمیت جو نسبتاً پایدار همراه با ازدیاد تردد خودروها شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهیم بود همچنین عدم وزش باد مؤثر و آسمان نیمه ابری تا تمام ابری طی روز، پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

در ساعات پایانی امروز نیز افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست. شرایط جوی آرام تا صبح فردا (۲۴ دی) ادامه دارد و همزمان با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود. درنتیجه کیفیت هوای بیشتر مناطق در وضعیت نامطلوب قرار خواهد گرفت.

طی روز نیز جو آرام باعث تجمع آلاینده‌ها و به‌ دنبال آن در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی در بیشتر مناطق پایتخت وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس برقرار می‌شود. هر چند که با کاهش میزان ابر و افزایش نسبی سرعت باد در ساعات پایانی فردا، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۸ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۱۴ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.