«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهور ماه نوامبر آمریکا بار دیگر از عملکرد «دونالد ترامپ» در مقابله با همه‌گیری کرونا انتقاد کرد و دولت وی را کاملاً «بی‌مسئولیت» خواند.

او در یک تجمع انتخاباتی که از طرف شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در پنسیلوانیا برگزار شد، خواستار کناره‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا شد.

به گزارش «یورو نیوز»، بایدن در خصوص کوچک شمردن خطر همه‌گیری کروناویروس که دونالد ترامپ به آن اذعان کرد، گفت: او می‌دانست و کاری انجام نداد. این دست‌کمی از اقدام مجرمانه ندارد. هرگز فکر نمی‌کردم شاهد چنین دولت کاملاً غیرمسئولی باشم.

بایدن در این نشست همچنین به ادعای تلاش برای مداخله در انتخابات آمریکا پرداخت و از روسیه با عنوان یک «حریف» یاد کرد و مدعی شد آن‌ها در صورت مداخله در انتخابات، متحمل هزینه اقتصادی خواهند شد.

رئیس‌جمهور آمریکا هم که به هر نحوی در پی افزایش بهبود محبوبیت رو به کاهش خود در میان آمریکایی‌ها پیش از فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری است، بامداد جمعه  در جمع هواداران خود در ایالت ویسکانسین با لحنی توهین‌آمیز و صحبت‌های به‌دور از آداب سیاسی و دیپلماتیک، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را «دیوانه‌تر از ساس» توصیف کرد و درباره جو بایدن، رقیب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: «او حتی نمی‌داند که زنده است!»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین «برنی سندرز» سناتور دموکرات را «دیوانه» خواند و برای تخریب «کاملا هریس» زوج انتخاباتی بایدن برای معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «او حتی از برنیِ دیوانه نیز چپ‌تر است. صبر کنید تا ببینید "مایک پنس" در مناظرات با او چه می‌کند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.