مایکل کوهن: ترامپ درباره ریاست جمهوری 12 ساله شوخی ندارد

«مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، روز پنج‌شنبه طی مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که رئیس جمهوری کنونی آمریکا درباره ریاست جمهوری ۱۲ ساله شوخی نمی‌کند.

کوهن در این مصاحبه گفت: «به عقیده ترامپ او باید حاکم و دیکتاتور آمریکا باشد و به همین دلیل واقعا به دنبال تغییر قانون اساسی است. زمانی که ترامپ در مورد ریاست جمهوری ۱۲ ساله صحبت می‌کند، در واقع اصلا شوخی نمی‌کند. او اصلا حس شوخ طبعی ندارد».

در مصاحبه کوهن با «دون لمون» مجری شبکه سی‌ان‌ان، وکیل سابق ترامپ تاکید کرد: «زمانی که ترامپ از ۱۲ سال دیگر حرف می‌زند یعنی اگر او پیروز انتخابات باشد، به صورت خودکار از همان روز اول به این فکر می‌کند که چطور می‌تواند قانون اساسی را تغییر دهد تا برای سومین دوره و بعد هم چهارمین دوره رئیس جمهور آمریکا باقی بماند».

پیش از این، ترامپ در جریان کمپین انتخاباتی خود بار‌ها از دوره سوم ریاست جمهوری خود صحبت کرده است. رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته طی یک گردهمایی در شهر «اشکوش» در ایالت ویسکانسین، ادعای پیروزی خود برای ۴ سال دیگر را مطرح کرد و سپس گفت: «باید یک دوره چهار ساله دیگر را هم داشته باشیم».

کوهن ضمن اشاره به عزل و نصب‌های مکرر مقامات در کاخ سفید، افزود: «اگر کسی که در آنجا کار می‌کند، حرف اشتباهی بزند یا کار خطایی انجام دهد، قطعا اخراج خواهد شد».

به اعتقاد کوهن ترامپ همه رکورد‌ها را زده و قطعا رکورد عزل و نصب افراد در دولت را نیز خواهد شکست.

کوهن به تازگی در کتاب افشاگرانه خود ترامپ را فردی «متقلب، دروغگو، شیاد، قلدر و نژادپرست» توصیف کرده است.

کوهن زمانی متحد سرسخت و رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ بود، اما سال گذشته در جریان پرونده جرائم مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ و همچنین اظهارات دروغ به کنگره، به سه سال حبس در زندان فدرال نیویورک محکوم شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.