مینو صادقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: افرادی که دچار تب بالا می شوند باید سریع به مراکز درمانی انتقال یابند زیرا تب نشانه کرونا است و اگر درجه حرارت بدن بیشتر از ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد بود، حتما باید از داروی ضدتب استفاده و در صورت ادامه دمای بالای بدن، به پزشک مراجعه کنید.

وی تصریح کرد: تب به خودی خود باعث هیچ آسیبی نمی‌شود و حتی تشنج‌های ناشی از تب در پاسخ به افزایش ناگهانی دمای بدن  تقریبا بی‌ضرر هستند. اما در موارد نادر نیز، این امکان وجود دارد که فرد در طول تشنج، بزاق یا استفراغ خود را استنشاق کند و دچار سینه ‌پهلوی استنشاقی شود یا با سقوط کردن یا برخورد به سطوح سخت به خود آسیب برساند.

صادقی ادامه داد: داروهای تب‌بر می‌تواند به کاهش تب کمک کند، اما از بروز تشنج ناشی از تب جلوگیری نمی‌کند، افراد این عارضه را جدی بگیرند و از تشدید آن با مراجعه به پزشک جلوگیری کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: اگر فردی کرونا  از نوع خفیف گرفت نیازی به درمان آن نیست، بسیاری از کسانی که به بیماری نوع خفیف این ویروس مبتلا می‌شوند، می‌توانند با خوردن مایعات، استراحت و خنک‌ نگه‌داشتن خود تب را پایین بیاورند، اگر دمای بدن افراد بیمار به بالاتر از ۴۰ درجه برسد و فرد احساس ناراحتی کند، بهتر است برای کاهش دمای بدن‌شان از مسکن‌ها استفاده شود و رد صورت تنگی نفس و درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم و آنفلوآنزا نیز از بیماریهای شایع این فصل است و تب نیز از علایم آن بوده، افراد با وجود شرایط کرونایی باید اگر دچار تب شدند حتما آن را جدی بگیرند.

وی با اشاره به استمرار رعایت اصول بهداشتی گفت: مردم باید به زندگی با کرونا خود را عادت دهند و استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شست وشوی مداوم دستها باید نهادینه شود، همچنین همیاری و همکاری افراد جامعه با مسوولان بهداشتی کشور، کادر درمانی را نیز خرسند کرده و از بار سنگین بر دوش آنها می کاهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.