به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فریدریش مرتس سیاستمدار آلمانی از حزب راست میانه اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان خواستار توقف دو ساله احداث خط لوله گاز به دلیل شرایط الکسی ناوالنی شد.

در همین حال بلومبرگ در گزارشی آورده است، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از تقاضای خواستار توقف دو ساله احداث خط لوله گاز به دلیل شرایط  الکسی ناوالنی، چهره برجسته اپوزیسیون روسیه پشتیبانی نخواهد کرد.

طبق گزارش این آژانس خبری، از آنجا که او از ساخت و ساز لوله‌های این پروژه صنعت حمایت می‌کند ائتلاف مرکل از تماس برای مسدود کردن این پروژه پشتیبانی نخواهد کرد.

عامل دیگر، دشمنی آمریکا با این خط لوله و فشاری است که بر آلمان وارد می‌آید. اعلامیه کمیته شرقی اقتصاد آلمان درباره درخواست مرکل جهت عدم پیوند دادن اجرای این پروژه با اوضاع پیرامون ناوالنی به طور غیرمستقیم گویای این موضوع است.

دلیل دیگری که اهمیت زیادی دارد و نمی‌تواند مرکل از این پروژه امنتاع کند این است که در صورت فسخ قرارداد باید مبلغ جبرانی هنگفتی پرداخت شود.

۲۰ اوت الکسی ناوالنی از چهره‌های اپوزیسیون روسیه در راه بازگشت از شهر تومسک به مسکو در هواپیما بیهوش شد و به همین دلیل هواپیما ناچار به فرود اضطراری در شهر اومسک شد.

سخنگوی ناوالنی از احتمال مسمومیت وی سخت گفت اما بیمارستان اعلام کرد، که مسمومیت می‌تواند تنها یکی از دلایل احتمالی وضعیت وی باشد. ناوالنی از آن زمان در کما بوده و برای معالجه به آلمان منتقل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.