مهلت انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ از ۱۵ شهریورماه آغاز می شود و ۱۸ شهریورماه به پایان می رسد.

کلیه اتباع غیرایرانی شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ باید علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون و شرایط و ضوابط اتباع خارجی (مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک) بند مربوط را در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامتگذاری کرده باشند.

چنانچه اتباع غیرایرانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی این آزمون قرار گیرند، در زمان ثبت نام بند ۱۶ تقاضانامه را علامتگذاری نکرده باشند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.

فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر (مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک) در صورت قبولی در دانشگاه ثبت نام خواهند شد. 

اتباع غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته های تحصیلی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در مناطق ممنوعه تردد و اسکان اتباع خارجی نیستند. در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق، «لغو» می شود.

توضیح و فهرست مناطق ممنوعه تردد و اسکان برای این داوطلبان، در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است. 

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای جمهوری اسلامی ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) و رشته های خاص و حساس اکیداً ممنوع است.

توضیح و فهرست این رشته ها در سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور درج شده است. 

تمامی اتباع غیرایرانی پذیرفته شده آزمون های کارشناسی ارشد در دوره های روزانه، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیات امنای دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر تا ۸۰ درصد شهریه دوره های توبت دوم (شبانه) هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.