حسین توکلی افزود: اسامی پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ آزمون‌ ورودی‌ دوره‌ های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته ‌سال‌ ۱۳۹۸ و همچنین رشته‌ های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این آزمون جمعه ۱۵ شهریورماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته برای تمامی دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی در ۶ گروه آموزشی و ۱۳۱ کدرشته، ۷۷ شهر و ۱۶۲ حوزه امتحانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۳۳ نفر کمتر بود. همچنین تعداد ۴۰ هزار و ۷۶۴ نفر در کدرشته امتحانی دوم ثبت نام کرده بودند. از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب ثبت نام کننده تعداد ۳۰۸ هزار و ۲۶۳ داوطلب زن و تعداد ۳۰۷ هزار و ۱۸۹ داوطلب مرد بودند.

توکلی گفت: از تعداد ۶۱۵ هزار و ۴۵۲ ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و تعداد ۹۲ هزار و ۵۷۹ نفر در جلسه آزمون غایب بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پس از اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته در ۱۷ تیر ماه ۹۸، افراد مجاز به مدت یک هفته فرصت داشتند نسبت به انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل اقدام کنند.

وی اظهار داشت: از تعداد ۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر داوطلب حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸، تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد، ۴۳۲ هزار و ۷۶۷ نفر در یک کدرشته و تعداد ۲۴ هزار و ۹۷ نفر در دو کدرشته مجاز به انتخاب رشته بودند.

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۴۵۶ هزار و ۸۶۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر معادل ۵۵.۵۲ درصد داوطلبان نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

وی گفت: ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بدون احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر بود که در نهایت تعداد ۱۵۱ هزار و ۷۳۹ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) و ۹۷ هزار و ۳۷۹ نفر در رشته های دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شدند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: از تعداد ۱۵۱ هزار و ۷۳۹ نفر پذیرفته شده در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۶۸ هزار و ۸۶۵ نفر زن و تعداد ۸۲ هزار و ۸۷۴ نفر مرد و از تعداد ۹۷ هزار و ۳۷۹ نفر پذیرفته شده دانشگاه آزاد تعداد ۴۴ هزار و ۴۴۱ نفر زن و تعداد ۵۲ هزار و ۹۳۸ نفر مرد هستند.

خلاصه آماری کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸

آمار ثبت نام

آمار حاضرین

آمار غایبین

آمار مجازین

آمار انتخاب رشته

آمار قبولی

۶۱۵ هزار و ۴۵۲ داوطلب

۵۲۲ هزار و ۸۷۳ نفر

۹۲ هزار و ۵۷۹ نفر

۴۵۶ هزار و ۸۶۴ نفر مجاز

۲۵۳ هزار و ۶۶۵ نفر

۲۴۹ هزار و ۱۱۸ نفر

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.