سیدجلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک شهرک صنعتی در چهاردانگه، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 8:54 صبح امروز در پی تماس از طرف همکاران در آتش‌نشانی چهاردانگه، یک مورد آتش‌سوزی در یک شهرک صنعتی واقع در چهاردانگه، خیابان زارع به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه تانکر اب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه خارج از حوزه استحفاظی آتش‌نشانی تهران بود، ادامه داد: آتش‌نشانان تهرانی به عنوان نیروی کمکی به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان ۶ دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: محل حادثه گاراژی به وسعت چهار تا پنج هزار مترمربع بود که در آن کارگاه‌ها، سوله‌ها و مغازه‌هایی در کاربری‌های مختلف فعالیت داشتند.

ملکی بیان کرد: در یکی از سوله‌ها به وسعت حدود دو هزار مترمربع با کاربری مبل‌سازی و ساخت اسکلتهای چوبی و پوشانده شده با سقفهای ایرانیتی، مقادیر زیادی مواد اولیه وجود داشت که در آن آتش‌سوزی روی داده و کاملاً شعله‌ور بود.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به متصاعد شدن آتش از زیر سقفها به بیرون از این سوله افزود: آتش در حال سرایت به کارگاه‌های همجوار بود که آتش‌نشانان تهرانی همزمان با آتش‌نشانان چهاردانگه عملیات را از چندین طرف آغاز کرده و موفق شدند از سرایت آتش به کارگاه‌های همجوار جلوگیری کنند.

وی متذکر شد: یکی، دو مورد انفجار نیز در محل حادثه روی داد که باعث گسترش آتش‌سوزی شده اما در نهایت آتش مهار شد.

ملکی با بیان اینکه این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت، عنوان کرد: بخشی از سقف سوله مذکور به دلیل عدم مقاومت در برابر حرارت تخریب شد و در نهایت آتش‌نشانان تهرانی در ساعت ۱۰:۳۸ محل حادثه را در مراحل پایانی، برای اتمام لکه‌گیری و بررسی علت حادثه، تحویل عوامل آتش‌نشانی چهاردانگه داده و به ایستگاه‌های خود مراجعت کردند.

آتش‌نشانی , سازمان آتش‌نشانی تهران , آتش‌سوزی , حوادث ,

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.