گلوبال تایمز روز یکشنبه در مطلبی تصریح کرد که از نگاه دیپلمات ها و ناظران، هدف نهایی آمریکا این است که برجام را نابود کند و برای همین از هیچ اقدامی علیه تهران فروگذار نکرده اما حالا «تنها» مانده است و این راهبرد طرفداری ندارد.

روزنامه تاکید کرده است که منابع دیپلماتیک در سازمان ملل هم اعتقاد دارند وقتی عمده اعضای شورا مستقیما و صراحتا با فعال کردن مکانیسم ماشه توسط دولت آمریکا مخالفت کرده اند معنایش «بسته شدن این پرونده به صورت خودکار» است.

روزنامه چینی در ادامه آورده است: این راهی که آمریکا در پیش گرفته است فقط در مسیر انزوای بیشتر است و هرچقدر آمریکا با طرح ها و برنامه هایی علیه ایران جلو بیاید به همان نسبت باعث بحران در شورای امنیت و سردرگمی های بیشتر می شود.

بر اساس نوشته این روزنامه، آمریکا یک بار دیگر هم در ماه اوت وقتی پیش نویس تمدید تحریم تسلیحاتی ایران رای نیاورد و مورد حمایت قرار نگرفت متحمل یک شکست تحقیر آمیز شد و این بار هم اعضای شورای امنیت از اینکه آمریکا موفق به تحمیل اراده خود بر دیگران نشده است، استقبال کرده اند.

گزارش حاکی است: آمریکا از همان سال ۲۰۱۸ میلادی که از برجام خارج شد و پس از فشارهای حداکثری و تحریم های سخت و به دنبال آن طرح پیش نویس تمدید تسلیحاتی و سپس اقدام برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران با فعال کردن مکانیسم ماشه، بین خود و دیگر اعضای شورای امنیت شکاف ایجاد کرد.

گلوبال تایمز نوشت: امروز شکست آمریکا برای فعال کردن این مکانیسم و در جلب حمایت دیگر اعضای شورای امنیت برای بازگرداندن تحریم ها، مورد استقبال کشورها قرار گرفته است و سازمان ملل عملا جلوی این درخواست واشنگتن را سد کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.