آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم ظهر عاشورا که در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: آنچه این اشک و عشق برای شما قابل تامل است این است که قیام سیدالشهدا (ع) متعلق به یک زمان نبود و در تمام پهنه زندگانی امت این انقلاب شامل می‌شود، تا روزی که آخرین نفر این انقلاب بیاید و این انقلاب را به پیروزی برساند.

وی افزود: همه زمان‌ها و مکان‌ها سرزمین کربلا و روز عاشورا است و امروز ما تنها در عزای سیدالشهدا بر سینه نمی‌زنیم بلکه بسیاری از کسانی که اباعبدالله و پیامبر (ص) را قبول ندارند و حتی خدا را قبول ندارند بر سر و سینه می‌زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام حسین (ع) دو تصویر از زندگی به ما نشان می‌دهند، تصریح کرد: یک زندگی حیوانی و یک زندگی انسانی داریم. یکی زندگی حیوانی که مانند همه موجودات زندگی می‌کند و بدن فعالیت می‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ما به عنوان انسان یک زندگی دیگر داریم؛ پس از چهار ماهگی جنین کامل می‌شود که روح انسانی است که حیوانات آن را ندارند و تفاوت آن در  مرگ است که زندگی اصلی انسان با مرگ آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) می‌فرماید زندگی حیوانی که شامل همه می‌شود و همه گرفتار سختی و پریشانی هستند، بیان کرد: انسانی که فقیر است گمان می‌کند اگر قدرتمند شود دیگر فقیر نیست اما می‌بیند آن روزی که ثروتمند می‌شود بیچاره‌تر از روزی است که فقیر بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه انسان وقتی قدرت ندارد، فکر می‌کند سختی ندارد ولی وقتی به قدرت می‌رسد می‌بیند پریشانی و سختی‌ها بیشتر است، افزود: این زندگانی به هر صورتی که بگذرد مالامال از سختی و بیچارگی است و آن طرف یک زندگی است که هر چه بخواهد برایش فراهم است و تا ابدیت این زندگی با همه لذت‌ها و گستردگی سرپا است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: میان زندگی اصلی ما و زندگی حیوانی، یک پل وجود دارد و آن مرگ است و که اگر نتوانیم از آن عبور کنیم در پریشانی و بیچارگی می‌مانیم و می‌خواهیم بدانیم مرگ و زندگی چیست و اگر مرگ این است پس چرا از آن فرار می‌کنیم؟

وی در رابطه با اینکه همه قدرت‌های استکباری جهان به خاطر ترس از مرگ بر بشریت مسلط شدند، ادامه داد: قرن‌ها مردم در چنگال استکبار زندگی کردند چرا که از مرگ می‌ترسیدند و امام حسین (ع) فرمودند این مرگ که همه از آن می‌ترسند پلی برای عبور از بیچارگی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) اصحاب را امروز به صف کردند و به آنها گفتند میان شما و بهشت و لذت‌ها یک پل فاصله است و شما به بهشت گسترده و نعمت‌های وسیع می‌رسید و حضرت در برابر ۱۲۰ نفر دلداده، مسیر را باز کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی اشاره کرد: تعبیری که امام حسین (ع) از این افراد می‌کنند این است که این‌ها کسانی هستند که بدن‌ها را روی زره‌‌ها بستند، نه اینکه زره‌ها را بر روی بدن‌ها و دل‌ها ببندند و ایشان وقتی به میدان آمد کلاه‌خود و زره را از خود جدا می‌کند و با بدن برهنه می‌جنگد.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) امروز از ما یک چیز می‌خواهد و آن این است که حرف من را باور کنید و بدانید مرگ و زندگی همین است، اظهار کرد: مرگ یک پل است که اگر از آن عبور کنید به بهشت و نعمت وسیع می‌رسید که تا ابد ادامه دارد و ۱۲۰ نفر حرف حضرت را باور کردند و ۱۲۰ هزار نفر باور نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خاتمه عنوان کرد: آیا ما جزو افرادی هستیم که حرف امام حسین (ع) را باور داریم یا نه که باید تکلیف خود را در امروز که روز عاشورا است مشخص کنیم.

گفتنی است؛ آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه به مقتل‌خوانی امام حسین (ع) پرداخت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.