دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا با ابراز خرسندی نسبت به اعتراض شهروندان ایالت ویسکانسین علیه مرگ شهروند این ایالت به دست پلیس اعلام کرد: از دو روز پیش که گارد ملی به کنوشا در ایالت ویسکانسین رفته است، در آنجا هیچ خشونتی و حتی یک مشکل کوچک هم روی نداده است.

دونالد ترامپ در پیامی توییتری با ابزار خشنودی از سرکوب معترضان نوشت: وقتی به طور قانونی از سوی مقامات محلی کمک خواسته شود، دولت فدرال اقدام خواهد کرد و به سرعت موفق خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: پورتلند! آیا گوش میکنی؟

معترضان آمریکایی که این روز‌ها علیه سیاست‌های دولت و خشونت پلیس در خیابان‌ها حضور دارند بامداد امروز جمعه نیز اعتراض خود را به نزدیکی کاخ سفید بردند تا مانع برگزاری گردهمایی انتخاباتی ترامپ در محوطه کاخ سفید شوند.

همزمان سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت ترامپ تقریبا ۱۰۰۰ سرباز گارد ملی و حدود ۲۰۰ نیروی اجرایی فدرال از جمله نیرو‌های اف‌بی‌آی و مارشال‌های آمریکا را به ایالت ویسکانسین اعزام کرده تا به سرکوب ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی به یک جوان سیاه پوست در این شهر به راه افتاده است، کمک کنند.

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود که بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال به دلیل اعتراضات مردم به کنوشا اعزام شده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه چهارشنبه در این خصوص گفت: «بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال برای کمک به نیرو‌های انتظامی محلی به منظور مقابله با شورش‌ها و ناآرامی‌ها اعزام شده‌اند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.