پکن: آمریکا فوراً دخالت در امور چین را متوقف کند

«ژائو لیجیان»، سخنگوی وزیر امور خارجه چین به تحریم‌های آمریکا علیه‌ ۲۴ شرکت چینی و چند شهروند این کشور که متهم به فعالیت نظامی در دریای چین جنوبی شده‌اند واکنش نشان داد. 

به نوشته وبگاه شبکه تلویزیونی جهانی چین، لیجیان امروز، پنجشنبه در این باره گفت: «ساخت و سازهای چین در قلمروی خود، کاملاً‌ در حوزه اختیارات این کشور است و به فعالیت نظامی ربطی ندارد.»  

وی در ادامه به تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی و چند شهروند کشور خود واکنش نشان داد و گفت، آمریکا هیچ دلیلی برای اعمال تحریم‌های غیر‌قانونی علیه شرکت‌ها و اشخاص چینی به دلیل مشارکت آنان در پروژه‌های مرتبط را ندارد. 

لیجیان تأکید کرد که این تحریم‌های آمریکا به منزله یک دخالت چشمگیر در امور داخلی چین است که قوانین بین‌الملل و ضوابط اساسی در هدایت روابط بین‌الملل را نقض می‌کند. 

وی افزود: «ما از آمریکا می‌خواهیم اشتباهات خود را اصلاح و فوراً دخالت در امور چین را متوقف کند.» 

وزیر امور خارجه چین همچنین گفت چین برای محافظت از حقوق و منافع قانونی اشخاص و شرکت‌های خود اقدامات قاطعی را اتخاذ خواهد کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ۲۴ شرکت چینی و چند تن از اشخاص این کشور به اتهام فعالیت نظامی در دریای جنوب چین خبر داد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.