رضا صالحی کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم بید،گفت: گذر زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، شرایط زندگی انسان را به شدت تغییر داده و علاوه بر سبک زندگی، در عادت‌های غذایی، پوشاک و رفتار انسان نیز نمایان است.

او، بیان کرد: سرطان یکی از چالش‌های امروز انسان بوده که بر اثر ابتلا به این بیماری افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند و این آمار نسبت به گذشته در حال افزایش است.

صالحی، تصریح کرد: بیماری‌هایی که از تکثیر مهار نشده سلول‌ها به وجود می‌آیند، سرطان نام دارد و تغذیه نامناسب، استفاده از قلیان و سبک زندگی نادرست، عامل شیوع این بیماری است.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم بید، ادامه داد: وجود سوسیس، کالباس و نوع روغن مورد استفاده برای سرخ کردن در فست فود‌ها عوامل مهمی در بروز سرطان است.

او، افزود: برای ماندگاری بیشتر نوشابه‌ها و آب میوه‌های صنعتی به طور معمول از میزان قابل توجهی مواد نگهدارنده مانند فلوراید استفاده می‌شود که مصرف این ماده احتمال بروز سرطان در انسان را افزایش می‌دهد.

صالحی با اشاره به اینکه امروز افراد برای راحتی و سهولت در انجام کارها، به سمت زندگی ماشینی رفته اند، اضافه کرد: استفاده از ظروف یک بار مصرف،  زندگی ماشینی و به دنبال آن بی تحرکی و چاقی نیز یکی از عوامل بروز انواع سرطان در افراد است.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم بید، اظهار کرد: موبایل‌ها و تبلت‌ها نیز به عنوان یکی از نماد‌های پیشرفت علم و تکنولوژی و وسیله جدا نشدنی از انسان‌ها تبدیل شده اند که امواج منتشر شده از آن‌ها به شدت سرطان زا است.

او، تفریحات ناسالم را  از دیگر علائم سرطان دانست و گفت: استفاده از قلیان بیشتر از دود سیگار باعث ابتلا به سرطان در افراد می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.