روزنامه سانکی ژاپن در گزارشی با عنوان «سفر وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه برای تنگ کردن شبکه محاصره علیه ایران» نوشت:

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا ، از روز بیست و چهارم تا روز بیست و هشتم اوت به کشورهای خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی و اسراییل سفر خواهد کرد. اسراییل و امارات متحده عربی با میانجیگیری آمریکا روز سیزدهم اوت با عادی سازی روابط میان دو کشور توافق کردند و به نظر می رسد این دو کشور با برقراری روابط دیپلماتیک در نظر دارند که محاصره علیه ایران را تنگ تر کنند. همچنین کوشنر ، مشاور ارشد و داماد رییس جمهور آمریکا ، از اواخر هفته جاری به عربستان سعودی و دیگر کشورها سفر خواهد کرد و به نظر می رسد که تحرکات دولت ترامپ هم برای تنگ تر کردن حلقه انزوای ایران صورت می گیرد.

به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا ، مایک پمپئو علاوه بر اسراییل و امارات متحده عربی به بحرین هم سفر خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا در اسراییل با نتانیاهو درباره نفوذ اسراییل در کشورهای همسایه و مبارزه مشترک علیه ایران مذاکره خواهد کرد. وزیر امور خارجه آمریکا با نتانیاهو درباره چین هم که تحکیم روابط اقتصادی با اسراییل را مدنظر دارد ، مذاکره کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین به بحرین که گفته می شود علاقه وافری به ایجاد روابط دیپلماتیک با اسراییل دارد ، سفر خواهد کرد. روابط آمریکا و بحرین به علت استقرار فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این کشور بسیار مستحکم است.

این روزنامه با اشاره به سفر پمپئو به سودان و ایجاد پرواز هوایی مستقیم میان تل‌آویو و خارطوم نوشت: همچنین اسراییل و سودان در ماه فوریه امسال درباره بهبود روابط میان دو کشور به توافق رسیدند. عربستان سعودی که قرار است کوشنر به این کشور سفر کند ، کشور مهم در اتخاذ سیاست های آمریکا در خاورمیانه به شمار می آید. اما با این حال عربستان سعودی اعلام کرده است تا مسائل فلسطین حل و فصل نشود ، روابط دیپلماتیک با اسراییل برقرار نخواهد کرد. 

این رسانه در ادامه به سفر گروسی به تهران اشاره کرد و نوشت دولت آمریکا در تلاش است تا تحریم های تسلیحاتی ایران را تمدید کند و به نظر می رسد سعی دارد که فشار را از جهات مختلف علیه ایران تشدید کند. از سوی دیگر گروسی ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز بیست و چهارم ماه اوت به ایران سفر کرد. گروسی که ماه دسامبر سال گذشته به مقام ریاست مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده ، برای نخستین بار است که به ایران سفر می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.