سیدرضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از انجام تهاتر مواد غذایی و محصولات کشاورزی با کشور ونزوئلا خبر داد و گفت: در پی توسعه روابط سیاسی و تجاری با کشور ونزوئلا، مسیر توسعه صادرات غیر نفتی به ویژه صادرات مواد غذایی و کشاورزی مورد توجه مسئولین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا قرار گرفته است.

نورانی افزود: با افتتاح دو هایپر بزرگ ایرانی که مورد استقبال مردم ونزوئلا قرار گرفت، برنامه توسعه هایپرهای ایرانی در این کشور در دستور کار بخش خصوصی قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی افزود: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و جلوگیری از ورود کالا پروتکل‌های تهاتر در دستور کار صادرات غیر نفتی قرار گرفت و اولین کشتی صادراتی محصولات غذایی و کشاورزی و تنقلات مانند چیپس، پفک، ماکارانی و دیگر محصولات غذایی به کشور ونزوئلا صادر می‌شود.

وی افزود: بخش خصوصی همچنین با واردات مواد اولیه محصولات صنعتی و غذایی و بخش کوچکی از محصولات کشاورزی ونزوئلا مانند انبه و آناناس در حال فعالیت است.

نورانی همچنین گفت: واردات مذکور ربطی به صادرات بنزین و نفت نداشته و بیشتر این واردات در مقابل صادرات مواد غذایی به کشور ونزوئلا بوده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.