به گزارش رویترز، اطلاعات رفینیتیو آیکون نشان می دهد دو نفتکش ایرانی که محموله سوخت خود را به ونزوئلا تحویل داده اند، در راه بازگشت هستند. این کشور آمریکای جنوبی پمپ بنزین های خود را برای دریافت این بنزین آماده می‌کند.

  این محموله ها به کمبود سوخت در ونزوئلا پایان می دهند. پس از 3 ماه سهمیه بندی بنزین، حالا مردم ونزوئلا برای خرید بنزین ایرانی که از روز دوشنبه در پمپ بنزین هایشان ارائه می شود صف می کشند. این بنزین طبق یک سیستم جدید متشکل از یارانه ها و شاخص قیمت بین المللی بنزین ارائه می شود.

  این سیستم جدید به بیش از دو دهه عرضه بنزین تقریبا رایگان در ونزوئلا پایان می دهد.

 اولین نفتکش های ایران که هفته گذشته سوخت خود را تحویل دادند، از بنادر ونزوئلا راهی شده اند. نفتکش فورچون در روز یکشنبه به سمت بندر عباس ایران حرکت کرد و نفتکش فارست در روز شنبه پالایشگاه کاردان را ترک کرد.

 از آنجایی که هر دو کشور ایران و ونزوئلا تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، واشنگتن به دقت این عرضه سوخت را تحت نظر دارد و به دولت ها، بنادر، مالکان کشتی ها و شرکت های بیمه هشدار داده در صورت کمک به این نفتکشها جریمه خواهند شد.

 رانندگان در ونزوئلا در اکثر 1800 پمپ‌بنزین این کشور می‌توانند 60 تا 120 لیتر در ماه با قیمت یارانه‌ای 2.5 سنت در هر لیتر بنزین خریداری کنند و پس از پر شدن سهمیه شان بنزین را گران تر می خرند.

 وزیر نفت ونزوئلا اعلام کرد به 200 پمپ بنزین مجوز فروش سوخت با قیمت شاخص بین‌المللی بدون سهمیه داده شده است. قیمت اولیه در این پمپ بنزین ها 50 سنت در هر لیتر خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.