«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره خبر ادعایی مقام‌های آمریکایی درباره توقیف چهار نفتکش ایرانی حامل نفت به مقصد ونزوئلا، گفت: این کشتی‌ها متعلق به ایران نیست، به هر صورت نفت در آب‌های بین‌المللی و درجاهای مختلف در حال خرید و فروش است، اما این که ممکن است نفت ایران باشد ما نفتی که می فروشیم و پول آن را می گیریم دنبال نمی‌کنیم.

رییس دفتر رئیس جمهوری، کشتی و محموله آن را متعلق به ایران ندانست و ادامه داد: این کشتی‌ها که با پرچم ایران نیست و محموله آن را دیگران خریده اند.

واعظی همچنین درباره رویدادهای اخیر و وقوع کودتا در مالی گفت: وزارت امور  خارجه در این زمینه در حال بررسی است و عملا پس از تکمیل اطلاعات آنها، موضع رسمی را اعلام می‌کنیم.

وی درباره برخی اخبار درباره گزارش اتفاقات آبان ماه ۹۷ گفت: اطلاع‌رسانی که قبلا اعلام شد و گزارش‌هایی که به رییس جمهوری داده شده و آماری که در آن گزارش و سایر موارد اعلامی، صحیح است.

سیاست دولت، افزایش حقوق بازنشستگان است 

واعظی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: دولت همواره تلاش بسیار زیادی کرده است که برای بازنشستگان و افرادی که حقوق پایین دریافت می‌کنند بتواند به تدریج حقوق آنها را ترمیم کند و افزایش دهد. امروز هم رییس جمهوری در جلسه دولت دستور داد این کار را از امروز آغاز و احکام آن صادر شود.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: جزییات این طرح در جلسات مختلف بحث شده و سیاست‌های  کلی رییس جمهوری و دولت این است که حقوق بگیران و بازنشستگانی که حقوق پایین دریافت می‌کنند حقوقشان به تدریج افزایش یابد.

رونمایی از نقشه اقتصادی سال پایانی دولت در هفته دولت

واعظی درباره نقشه راه و برنامه اقتصادی در سال هشتم دولت گفت: برای تهیه نقشه راه از چند ماه گذشته فعالیت گسترده‌ای انجام شده است. این سند براساس تجربیات گذشته برای یک سال آینده تدوین و درباره ابعاد آن در ستاد اقتصادی دولت بحث شده است این نقشه راه در آینده نزدیک در دولت مطرح و امیدواریم در هفته دولت از سوی رییس جمهوری رونمایی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.