بنابر اعلام سایت شبکه الجزیره، همزمان با هاآرتص یک شبکه عبری زیان نیز از موعد امضای توافق صلح بین اسرائیل و امارات پرده برداشت.

شبکه "کان" اسرائیل اعلام کرد، مراسم امضای توافق صلح بین دو طرف قبل از پایان سال جاری میلادی و احتمالا ماه سپتامبر در کاخ سفید خواهد بود.

به گزارش این شبکه، قرار است مراسم امضای توافق در کاخ سفید باشد و اسرائیل و آمریکا خود را برای مراسمی تحت نظارت واشنگتن آماده می‌کنند.

از سوی دیگر، هند العتیبه، سخنگوی وزارت خارجه امارات در مصاحبه با هاآرتص گفت، سفارت کشورش در اسرائیل هرگز در قدس نخواهد بود.

او مدعی شد: هدف از برقراری روابط رسمی بین امارات و اسرائیل توقف الحاق اراضی در کرانه باختری به اسرائیل است زیرا تحقق صلح در خاورمیانه بدون حل نزاع اسرائیل و فلسطین ممکن نیست.

این در حالی است که نخست وزیر اسرائیل هم‌چنان می‌گوید، قرار نیست طرح الحاق متوقف شود.

العتیبه همچنین گفت، روابط غیررسمی بین امارات و اسرائیل به طور گسترده جلو رفته و مساله عادی سازی بین دو طرف تنها به عامل زمان بستگی دارد.

او بدون اشاره به نقش جنگ‌طلبانه کشورش و اسرائیل در منطقه مدعی شد: امارات نگران هر رویکردی است که ثبات منطقه را به هم بریزد چه منبعش ایران باشد یا کشور دیگری.

العتیبه ابراز امیدواری کرد، شاهد تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو در دبی در سال ۲۰۲۱ باشد زیرا هدف از آن همانطور که گفت برقراری کامل روابط شامل تبادل سفیران و افتتاح سفارتخانه‌ها بین دو طرف است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.