«لیندسی گراهام» سناتور تندروی جمهوریخواه که از حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز هست؛ در پیامی توئیتری مدعی شد رأی منفی شورای امنیت به قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران نه تنها اشتباه بسیار بزرگی بود؛ بلکه خطر درگیری گسترده با این کشور را بیش از پیش محتمل می‌کند چرا که (با لغو این تحریم‌ها)، طرف ایرانی زرادخانه خود را تقویت خواهد کرد.

این سناتور جمهوریخواه در ادامه ادعای خود افزود: ایران هنوز هم بزرگترین دولت حامی تروریسم در سطح جهانی است. با رشد قوای نظامی ایران، مسیر برخورد با اسرائیل و دیگر کشورهایی که در معرض تهدید ایران هستند؛ باز می‌شود. تصمیم سازمان ملل احمقانه بود.

قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، از میان ۱۵ عضو دائم و غیردائم شورای امنیت، فقط ۲ رأی موافق را به خود اختصاص داد و به این ترتیب، آمریکا شکست مفتضحانه‌ای را تحمل کرد.

با این حال، مایک پمپئو وزیر خارجه، رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مدعی هستند که با تلاش برای فعال کردن مکانیسم ماشه که ضامن بازگشت همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است؛ این ناکامی را جبران خواهند کرد!

این در حالی است که روسیه و چین به عنوان طرفین غیراروپایی برجام و همچنین دو عضو دائم شورای امنیت، بارها به آمریکا یادآوری کرده‌اند که به میل خود از برجام خارج شده و دیگر حقی برای استناد به مکانیسم ماشه ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.